مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: طرح احداث یک بزرگراه شرقی – غربی در منتهی‌الیه شمال تهران در دست مطالعه است.

این بزرگراه براساس طرح جامع شهر تهران در جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر و حفظ تراز ساخت و ساز در دامنه جنوبی البرز، کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های همت، رسالت و صدر و حفظ محیط‌زیست شهری نقش مؤثری خواهد داشت.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران دیروز در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه آزادگان حد‌فاصل بزرگراه فتح تا بزرگراه تهران – ساوه در جمع خبرنگاران پس از اعلام این خبر در پاسخ به سؤال نتایج جلسه سران 3 قوه درباره مشکل ترافیک تهران گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد، شهرداری تهران طرح خود را برای حل مشکل ترافیک مطرح کند.

بر همین اساس شهرداری تهران آمادگی دارد طرح خود را که مبتنی بر چشم‌انداز شهر تهران است و می‌تواند ظرف مدت 4 سال ترافیک تهران را به نقطه قابل تحملی برساند در نخستین جلسه‌ای که تشکیل شود، ارائه دهد.

شهردار تهران تاکید کرد‌: ما معتقدیم مشکل ترافیک تهران حل شدنی است و باید در زمان مشخص و معقولی برطرف شود چون مردم تهران نمی‌توانند تا 20 سال دیگر برای حل مشکل ترافیک صبر کنند.

قالیباف با اشاره به احداث کمربندی آزادگان گفت: امیدوارم ادامه کار را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

وی افزود: تلاشمان این است که براساس طرح جامع شریان‌های اصلی شرقی‌غربی و شمالی‌ جنوبی را به اتمام برسانیم تا افرادی که از شرق و غرب کشور به تهران وارد می‌شوند، به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای ترافیک پایتخت از آن عبور کنند.

وی با اشاره به برنامه سال 88 شهرداری گفت: برآورد‌ها به‌گونه‌ای است که مسیر شمال به جنوب بزرگراه یادگار امام و امام علی که دروازه‌های شمالی شهر است به همراه تونل توحید تا پایان سال آینده تمام شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد گلایه یکی از اعضای شورا مبنی بر کندی یا اهمال مدیران میانی شهرداری در پاسخگویی به سؤالات و اشکالات مطروحه از سوی اعضا و همچنین اظهارات رئیس شورا در مورد سیستم زنگ زده اداری شهرداری گفت: شورای شهر حتما باید بر کار شهرداری نظارت و انتقاد کند.

این حق شوراست و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم اما با صراحت می‌گویم آمادگی داریم در جلسه علنی شورا و با عدد و رقم روند اصلاح و بهبود روش در مجموعه شهرداری تهران اعم از شهرسازی، اداری، آی‌تی در حوزه عمرانی، مبارزه با مفاسد، ساده‌سازی‌ برای حل مشکلات مردم را توضیح دهیم؛

روندی که در هیچ مقطعی از دوران مدیریتی شهرداری رخ نداده. البته این به معنای وارد نبودن اشکال به شهرداری هم نیست.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در دنیا و تاثیر نامطلوب آن در وضعیت اقتصادی کشور گفت: کاهش درآمد نفت در وضع اقتصادی کشور به‌طور حتم اثر نامطلوب می‌گذارد اما من به‌عنوان مدیر شهر اینجا هستم که همه بحران‌ها را حل و فصل کنم تا خطری متوجه شهرداری نشود به همین دلیل بخش عمران نه تنها صد درصد بودجه را گرفته بلکه در نقدینگی‌هایمان نیز با 115 درصد رشد مواجه بودیم.

تکمیل رینگ خارجی شهر

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به ساخت رینگ خارجی شهر تهران، گفت: 11 کیلومتر از این رینگ باقی مانده که این قسمت تا پایان سال آینده ساخته و آماده بهره‌برداری می‌شود. احمد دنیامالی گفت: در شهر تهران ساخت بزرگراه‌های زیادی در دست اجراست.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تکمیل محور رینگ خارجی در بخش بزرگراه آزادگان به دستور شهردار تهران در دست اجراست.

دنیا مالی یادآور شد: در حال ادامه دادن بزرگراه همت هستیم و تا وردآوردکارانجام شده است. اگر برودت هوا اجازه دهد آسفالت این مسیر را آغاز خواهیم کرد. وی ادامه داد: در مذاکره با وزارت راه، کمربندی دوم تهران را به بالاتر از کاروانسرا سنگی منتقل می‌کنیم و این کار در طرح جامع وجود دارد و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

به گفته دنیامالی، در غرب تهران پروژه‌های بزرگراهی، تقاطع غیرهمسطح زیادی در دستور کار یا در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم مشکلات ترافیکی غرب تهران را برطرف کنیم.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ساخت بزرگراه باکری در غرب تهران گفت:2 پل این بزرگراه افتتاح شده و بقیه کار نیز در حال اجراست که به‌زودی کار به اتمام می‌رسد.

وی درخصوص بخشی از بزرگراه آزادگان که امروز افتتاح شد، گفت: این پروژه ظرف کمتر از 11 ماه و با هزینه حدود 7میلیارد تومان ساخته شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هیچ پروژه عمرانی در تهران متوقف نیست، گفت: در بخش نقدینگی بیش از 115 درصد حمایت مالی شدیم و به همین دلیل پروژه‌ها با سرعت خوبی در حال اجراست.

دولت ،اعتبارات حمل‌ونقل عمومی را تأمین کند

محسن نریمان، نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: طبق قانون، دولت باید در زمینه حمل‌ونقل عمومی بستر‌سازی و تامین اعتبار کند. وی گفت: در برنامه 5 ساله در ماده 30 در بند 3 الف، دولت مکلف به بستر‌سازی در حوزه حمل‌ونقل عمومی شده است.

به گفته نریمان در مورد اعتبارات قطار شهری اقدامات آنچنانی صورت نگرفته است و به‌رغم مصوبه صریح مجلس در استفاده شهرداری‌ها از صندوق ذخیره ارزی تاکنون شهرداری نتوانسته است از این صندوق استفاده کند.

نریمان گفت: مجلس عدم‌اجرای برخی از الزامات در سال‌جاری را بررسی می‌کند که بتواند زمینه‌ساز تصویب برنامه‌ای باشد که مشکلات را برطرف کند و این مستلزم این است که شهرداری نیز گزارشی بدهد.

کد خبر 72242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز