شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر با تاکید بر لزوم دخالت قوه مقننه به‌منظور انجام رسالتش به‌عنوان نمایندگان ملت در مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران گفت:

 مجلس باید مقصران مشکلات مربوط به آلودگی هوا و ترافیک تهران را شناسایی و معرفی کند تا قوه قضائیه با آنها به‌شدت برخورد کند.

حسن بیادی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور نیز به‌عنوان مدعی العموم باید محکم بایستد و نابسامانی‌ها را پیگیری کند، گفت: متأسفانه با وجود حضور دولت در تهران ظلم وافری به مردم آن می‌شود؛ چراکه هزینه‌های این شهر را که کل کشور از آن استفاده می‌کنند، باید مردم تهران بپردازند.

بیادی استفاده نمایندگان از اختیارات قانونی در برابر عدم‌اجرای مصوبات مجلس را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: مجلس می‌تواند سؤال و استیضاح کند و درمجموع امکان بالاترین برخوردها در قانون برای مجلس پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران حتی پا را فراتر گذاشت و خواستار آن شد تا علاوه بر کمیسیون امنیت ملی مجلس، شورای‌عالی امنیت ملی هم باید در زمینه مشکلات تهران وارد شود؛ چراکه درصورت بی‌توجهی به مشکلات پایتخت، ترافیک و آلودگی هوا به بحران اجتماعی دامن می‌زند.

بیادی افزود: تهران تنها یک کلانشهر نیست بلکه مجموعه کوچکی از کشور است و بنابراین مدیریت آن مشکل‌تر و وظیفه مدیریت شهری در آن سخت‌تر است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و رئیس و مجموعه قوه قضائیه و نیز نهادهای عمومی از جمله شهرداری و شورای شهر همه و همه اعتقاد دارند این مشکلات باید حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران و توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو در حل مشکلات تهران مؤثر است.

کد خبر 72232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز