رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد تغییر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو واکنش نشان داد و همچنین در رابطه با خروج قطار خط ۵ مترو از ریل توضیحاتی ارائه کرد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۹ آبان روز یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای است، گفت: نقش انسان در بروز حوادث بسیار بالا است. به گونه‌ای که می‌توانیم با آموزش، فرهنگ‌سازی و وضع قوانین کارآمد بخش زیادی از تصادفات را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه سالانه در دنیا یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در تصادفات جان می‌دهند که سهم ایران از این میزان حدود سالانه ۱۷ هزار نفر است، تصریح کرد: این در حالیست که ۳۰ تا ۴۰ برابر این عدد معلول و مجروح در تصادفات ایجاد می‌شود. در دنیا سه الی چهار درصد درآمد سرانه را صرف هزینه تصادفات می‌کنند؛ اما در کشور ما هفت درصد از درآمد سرانه صرف تصادفات و اتفاقات بعد از آن می‌شود،

تشکری هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه روز گذشته شاهد بودیم که برای چهارمین بار در یک سال مدیرعامل شرکت مترو تغییر کرده است و شهرداری به ما بگوید که در مورد انتصابات چه اتفاقی می‌افتد که یک مدیر در مترو عمر مدیریتش سه ماه دوام می‌آورد و این در حالیست که اگر یک بقالی را بخواهیم به کسی اجاره بدهیم کمتر از دو سال نمی‌شود و چطور شرکت به این بزرگی در عرض یک سال چهار مدیرعامل تغییر می‌دهد.

او با اشاره به حادثه روز گذشته خروج یک واگن از خط ۵ مترو گفت: این اتفاق بدون تردید ناشی از فرسودگی بوده است و بارها اعلام کردم که به جای توسعه خطوط باید به فکر نگهداشت باشیم و جالب است بدانید که تا کنون حدود ۱۲ رام قطار اورهال شده‌اند اما هنوز قطعات کهنه و قدیمی روی آن سوار شده است و باید به فکر جان مردم باشیم. چرا که اگر اتفاقی در مترو رخ دهد جبران ناپذیر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بارها در این خصوص تذکر دادیم و اگر به جواب نرسیم مراحل بعدی را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 721570
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha