پایگاه فضایی کورنوال مجوزی را از رگولاتور ملی بریتانیا دریافت و راه را برای اولین پرتاب مداری از خاک این کشور باز کرد.

پایگاه فضایی کورنوال

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت اسپیس، یک فرودگاه فضایی در بریتانیا که میزبان اولین پرتاب شرکت فضایی «ویرجین اوربیت» (Virgin Orbit) از خاک غیرآمریکایی خواهد بود، مجوزی را از تنظیم‌کننده ملی بریتانیا دریافت کرده است و راه را برای اولین پرتاب مداری اروپا باز می‌کند.

پایگاه فضایی کورنوال، فرودگاه سابق تبدیل شده به پایگاه فضایی در جنوب غربی انگلستان، برای اولین پرتاب مداری از بریتانیا آماده شد. سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا روز چهارشنبه گذشته مجوز پایگاه فضایی را به فرودگاه، در نیوکی واقع در ساحل غربی بریتانیا صادر کرد. 

فرودگاه فضایی اکنون آماده انجام پرتاب‌های فضایی افقی است - پرتاب‌هایی که از هواپیما به عنوان اولین مرحله استفاده و موشک کوچکی را بالای ضخیم‌ترین لایه جو زمین رها می‌کنند.

ویرجین اوربیت ابتدا یک «تمرین لباس خیس» (شبیه‌سازی تمام مراحل پرتاب موشک، بدون پرتاب واقعی) انجام خواهد داد که اولین گام در راه برنامه جاه‌طلبانه بریتانیا برای کسب شهرت به عنوان یک سایت مناسب برای پرتاب ماهواره‌های کوچک محسوب می‌شود. 

شرکت هوافضای ویرجین اوربیت، قبلا ۴ پرواز موفقیت آمیز از پایگاه هوایی و فضایی موهاوی در جنوب کالیفرنیا انجام داده و ده‌ها ماهوار کوچک برای مشتریان مختلف به مدار پایینی زمین فرستاده است. 

در طول تمرین لباس خیس پیش‌رو در بریتانیا، این شرکت تمام مراحل قبل از پرتاب موشک شامل سوخت‌رسانی و شمارش معکوس را انجام خواهد داد، به جز برخاستن و پرتاب واقعی.

بیشتر بخوانید:

ویرجین اوربیت در طول اولین ماموریت خود در بریتانیا، به نام «Start Me Up» پس از آهنگ معروف گروه بریتانیایی رولینگ استونز، چندین ماهواره کوچک را در مدار پایین زمین قرار خواهد داد، از جمله یک ماهواره نظامی بریتانیا.

بریتانیا قصد دارد به یک بازیگر اصلی در بازار پرتاب ماهواره‌های کوچک تبدیل شود. دو سایت دیگر اکنون در انتظار تایید برای پرتاب موشک‌های عمودی کوچک هستند، یکی در سواحل شمالی اسکاتلند و دیگری در جزایر شتلند در سواحل اسکاتلند. دو شرکت مستقر در بریتانیا، «Orbex» و «Skyrora»، در حال حاضر در حال نهایی کردن توسعه پرتابگرهای ماهواره‌ای کوچک خود هستند و امیدوارند که اولین پروازها را در سال آینده انجام دهند.

کد خبر 721326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha