چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

مایندگی دائم روسیه در سازمان ملل ضمن تکذیب دخالت کشورش در حادثه اصابت موشک به خاک لهستان، آن را تلاش برای برانگیختن درگیری مستقیم نظامی بین مسکو و ناتو خواند.

نماينده روسيه

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل دخالت مسکو در حادثه برخورد موشک به خاک لهستان را تکذیب کرد. 

پیش‌تر، مقامات آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفتند که یافته‌های اولیه نشان می‌دهد موشک برخورد کرده با لهستان، توسط نیروهای اوکراینی برای رهگیری موشک‌های روسی شلیک شده بود.

به گزارش عرب نیوز، نمایندگی روسیه همچنین اعلام کرد حادثه لهستان تلاش برای برانگیختن درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه است. 

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان با اعلام افزایش سطح آمادگی نظامی این کشور، گفت: «ورشو درباره لزوم فعال‌سازی ماده چهار پیمان واشنگتن مربوط به سازمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم‌گیری خواهد کرد». 

بعد از آن بود که مقامات آمریکایی گفتند موشک پدافندی اوکراین باعث انفجار در لهستان بود و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در تماس با سران کشورهای غربی گفت موشکی که به لهستان برخورد کرده احتمالا توسط روسیه شلیک نشده است.

کد خبر 720584
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha