گروه سیاسی: دانشجویانی که سه‌شنبه شب پس از تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران به سمت باغ قلهک، اقامتگاه تابستانی سفیر انگلیس در تهران حرکت کرده و با ورود به این باغ، پرچم فلسطین را در داخل آن برافراشته بودند

از مجلس و دولت خواستند ظرف یک هفته مقدمات عملیاتی، برای بازپس‌گیری باغ رئیس‌علی دلواری، معروف به باغ قلهک و اخراج سفیر انگلیس و نیز ‏تعطیلی دفتر حافظ منافع مصر، اخراج مسئول این دفتر و فراخوانی دیپلمات‌های ایرانی از مصر را تصویب کنند. ‏

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در بیانیه‌ای تأکید کرد: درصورت عدول مسئولان از انجام این تکلیف انقلابی، دانشجویان بسیجی در هر ‏لحظه احتمال تسخیر دفاتر و اخراج دیپلمات‌های انگلیسی و مصری را راسا پیگیری و اجرا می‌کنند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: دانشجویان بسیجی می‌دانند که اقدامشان تنها انجام ذره‌ای از وظایف عظیم‌شان ‏بوده و از این‌رو تا نابودی و محو کامل صهیونیست و مستکبران جهان از پای ‏نخواهند نشست و بسیجیان همانگونه که در تشخیص وظیفه‌‌شان به آرمان‌های ‏والای انقلاب نگاه می‌کنند، در اجرای تکالیف، عزم بلندشان را جزم کرده‌اند تا ‏اشغالگران و ظالمان را در هر مکان و لباسی از عرش خیالی به فرش کشند.

به گزارش همشهری دانشجویان تحصن‌کننده در مقابل دفتر حافظ منافع مصر نیز سه‌شنبه شب در دومین شب تحصن خود در بیانیه‌ای به مسئول دفتر حافظ منافع مصر هشدار دادند چنانچه دولت متبوعش حمله صهیونیست‌ها به غزه را محکوم نکند، وی باید تا ساعت 12 روز پنجشنبه تهران را ترک کند.

آنها همچنین تهدید کرده‌اند چنانچه حمله زمینی به غزه آغاز شود، سفارت هیچکدام از کشورهای حامی رژیم‌ صهیونیستی در تهران در امان نخواهد بود. همچنین روز چهارشنبه تحصن دانشجویی در مقابل ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برای دومین روز پیاپی ادامه یافت.

دانشجویان تحصن‌کننده که از دانشگاه‌های سراسر کشور هستند، خواستار اعزام به غزه‌اند.

اهانت وزیر خارجه مصر

خبر دیگر اینکه، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع مقام‌های مصری در قبال شرایط بحرانی نوار غزه تأکید کرد: مواضع مصر در شرایط کنونی مشکل نوار غزه را حادتر می‌کند و این کشور باید در مواضع خود تجدیدنظر کند.

علی لاریجانی که روز چهارشنبه پس از دیدار از نمایشگاه مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد اهانت احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر به مقام‌های عالی‌رتبه ایران و بیان این ادعا که تهران به جای پرداختن به شهدای غزه به فکر صدها هزار شهید خود در سال‌های گذشته باشد، گفت: پاسخگویی به اینگونه ادعا‌ها ضرورتی ندارد، چراکه رویکرد برخی کشورهای عربی مشخص است؛ زمانی که جنگ بین ایران و عراق برپا بود، همین کشورها رویکرد معقولی برای حل مسئله نداشتند و حالا منطق دیگری را دنبال می‌کنند.

وی افزود: وقتی یک کشور اسلامی و جمعیتی مسلمان اینگونه مورد حمله وحشیانه قرار می‌گیرد، باید از آنها پرسید آیا وظیفه مسلمانان نیست که به کمک آنها برخیزند و آیا حالا که اسرائیل در غزه در حال نسل‌کشی است نباید کشورهای عربی تحرکی داشته باشند؟

لاریجانی تصریح کرد: این موضوع از نظر دینی و ملی برای ما اهمیت دارد و به منافع ملی کشورها مربوط می‌شود، زیرا بسیاری از این کشورها در تیررس رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم برای آنها برنامه دارد.

وی درباره‌ اقدامات اخیر رژیم‌صهیونیستی و سکوت سران برخی کشورهای عربی بیان داشت: این رویه دارای زمینه‌سازی‌های طولانی است و تحرکات پس از اجلاس آناپولیس، کنفرانس ادیان در نیویورک و برخی نشست‌های دیگر زمینه‌ساز بحران امروز غزه است.

ابوالغیط در مصاحبه دوشنبه‌شب خود با تلویزیون مصر همچنین مدعی شده بود که ایران با تحریک جنبش‌های عربی برای تأمین منافع ملی خود تلاش می‌کند.

محکومیت اقدام بی‌بی‌سی

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اقدام شیطنت‌آمیز شبکه خبری بی‌بی‌سی در انتساب اتفاقات پیش‌آمده در باغ قلهک تهران به سخنان فرمانده کل سپاه را به‌شدت محکوم کرد. 

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اقدام اعتراض‌آمیز تعدادی از دانشجویان درخصوص ورود به باغ قلهک هیچ‌گونه ارتباطی به سپاه نداشته و این حرکت به‌صورت خودجوش و در اعتراض به عملکرد دولت انگلیس در قبال جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت اسلامی مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه صورت گرفته است. 

این اطلاعیه با اشاره به عملیات روانی و تبلیغات مسموم برخی رسانه‌های غربی در انتساب این حادثه به سخنان اخیر فرمانده کل سپاه در جمع تشکل‌های دانشجویی، تأکید کرده است: ظلم‌ستیزی و برخورد هوشمندانه، عالمانه و انقلابی با سیاست‌ها و رفتارهای استکباری و ضدبشری از جمله آنچه هم‌اکنون جهانیان در فلسطین و غزه شاهد آن هستند، از خصلت‌های ذاتی انقلاب اسلامی و ویژگی‌های بارز ملت رشید ایران به شمار می‌رود.

کد خبر 72039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز