فرماندار رضوانشهر، از پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود و معرفی پیمانکار جدید خبر داد و گفت: عیدی و پاداش و حقوق سال جاری نیز تا دو ماه آینده به صورت هفتگی پرداخت خواهد شد.

سد شفارود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید نادر صفوی، فرماندار رضوانشهر، از پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود و معرفی پیمانکار جدید خبر داد و گفت: عیدی و پاداش و حقوق سال جاری نیز تا دو ماه آینده به صورت هفتگی پرداخت خواهد شد.

سد شفارود را یکی از مهم ترین پروژه های استان گیلان در شهرستان رضوانشهر دانست و اظهار کرد: این سد که با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی، صنعتی، زیست محیطی، شرب و انرژی برق آبی در حال احداث است، پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات کارگری سد شفارود و همکاری استاندار و رئیس کل دادگستری استان افزود: در کنار پیشرفت عملیات اجرایی، جلسات متعددی در شورای تامین و کمیسیون کارگری شهرستان تشکیل دادیم و لذا شرکت آب نیرو نسبت به خلع ید پیمانکار درخواست داد و رای بدوی صادر شد.

صفوی با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر دارای ۱۱۹ روستا و آبادی است، تصریح کرد: ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان مشمول طرح هادی هستند که در حال حاضر از محل اعتبارات تملک دارایی های سال ۱۴۰۱ در حال تهیه طرح برای ۸۲ روستا هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، سال گذشته کارگران پروژه سد شفارود که از ابتدای امسال حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده بودند دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند  و نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس در همین خصوص در مهر ماه سال گذشته در گفت و گو با همشهری آنلاین از شکایت خود به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داده بود تا بدین ترتیب به اعتصاب ۸۰۰ نفر از کارگران این پروژه ملحق شود. محمود قاسمی، فرماندار وقت رضوانشهر اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در سد شفارود را عامل بروز مشکلات در زمینه پرداخت حقوق معوقه کارگران در این پروژه ملی دانسته بود.

این نماینده مجلس همچنین به نامه‌نگاری با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این باره اشاره کرده و گفته بود که طی نامه‌ای از قوه قضاییه و دادگستری گیلان خواستار ورود به موضوع شده‌ است.

کد خبر 720026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha