معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶ از تلاش مضاعف شهرداری به منظور ترویج فرهنگ ورزش همگانی و تقویت رشته‌های ورزشی پارالمپیکی در آموزشگاه‌ها و مدارس دانش آموزان استثنایی این منطقه خبر داد.

معلولان ورزش 16

به گزارش همشهری آنلاین، «سید مهدی حسینی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶ که‌ در بازدید دوره‌ای از واحدهای آموزشی این منطقه این بار در مدرسه استثنایی امام رضا(ع) حاضر شده بود در جمع محصلان و کادر آموزشی گفت: «یکی از اهداف مهم مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی از دانش آموزان, این آینده‌سازان کشور است. البته باید در این زمینه یادآوری کرد که دانش آموزان استثنایی با وجود توانمندی‌ها و استعدادهای خدادادی؛ از شهروندان عادی مظلوم‌تر واقع شده‌اند و به همین دلیل آن طور که باید نتوانسته اند همه استعدادهای خویش را شکوفا کنند. بنابراین اکنون حمایت همه جانبه از دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای همه ما در حوزه مدیریت شهری واجب و به عنوان خادمان ملت وظیفه است و باید به نحوه مطلوب به این اقشار خدمت کنیم.»

حسینی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده های این گروه نگاه جدی‌تر به خواسته‌ها و نیازهای توانیابان و دانش آموزان استثنایی است، افزود:« خوشبختانه این منطقه دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه ورزش است. مسئله ای که باعث شده استعدادها و قهرمانان بسیاری در همین کوچه‌پسکوچه‌های جنوب شهر رشد و پرورش و آنها را به عرصه ورزش کشور عزیزمان معرفی کند. منطقه ای مملو از قهرمانان و نامداران ورزش  که هر کدام از آنها می توانند بستر رشد و پیشرفت این‌ گروه از جامعه را بیش از پیش مهیا کنند.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶ اضافه کرد:«ورزش یکی از ظرفیت‌های ذاتی این منطقه است و با توجه به آمارها و رصد وضعیت ورزشی در محله ها و نواحی ۶ گانه، ورزش در بین سایر فعالیت‌ها، از محبوبیت بیشتری در میان شهروندان و ساکنان این نقطه از شهر برخوردار است. به همین منظور تلاش کردیم برای ارتقای سطح کیفی و بسترسازی زیرساخت های ورزش قهرمانی، مجموعه های ورزشی و سرای محله را در اختیار علاقه‌مندان به ورزش قرار دهیم تا این منطقه همچنان قطب ورزش در شهر تهران باشد.»

وی با تأکید بر نقش خانواده و مربیان به عنوان حامی توانیابان گفت:«دانش‌آموزان استثنایی با استعداد در زمینه ورزش با حمایت خانواده و مربیان و با تمرینات مکرر و متداول می‌توانند شکوفا شوند و حتی به مسابقات بین‌المللی و جهانی راه پیدا  کنند و به طور حتم در مدرسه امام رضا(ع) نیز توانیابان بسیار بااستعدادی وجود دارد که با حمایت و پشتیبانی مسئولان و قوت قلب و همراهی خانواده‌ها می توانند افتخارات زیادی را برای ورزش این منطقه و کشور عزیزمان به ارمغان آورند.»

کد خبر 719931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha