شهردار تهران گفت: در قریب ۵۰‌ روز گذشته با یک سطح بالایی از تنش مواجه بودیم، در یک جنگ شناختی و ترکییی با آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و حکومت کودک کش آل سعود بودیم.

زاكاني

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از شورای شهر به واسطه دو مصوبه‌ای که با دغدغه‌ تصویب کرد، تشکر می‌کنم؛ زیرا که موضوع تخفیفات عوارض، ایجاد گشایش برای زندگی مردم و ایجاد زمینه رونق در ساخت و توسعه و آبادانی این شهر از دغدغه‌های جدی شورای ششم است.

او با بیان اینکه دو نگاه در مجموعه مدیریت شهری به صورت کلان از گذشته تا حال رخ نمایی کرده است، افزود: یک نگاه برای گشایش مردم و نفع و عایدی آنان است و نگاه دیگر برای گران تر کردن اداره شهر است ، این نگاه شرایطی را فراهم کرد که امروز ویرانی بازار ساخت و ساز و اجاره نشینی در کشور محصول آن نگاه است.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*از این رو توجه شورا نسبت به ارائه تخفیفات و گشایش کار مردم به صورت نقد و اقساط بدون افزایش میزان آن- پرداخت عوارض در طول ۲۴ تا ۳۶ ماه تقسیط شده- حکایت از این دارد که دغدغه شورا و شهرداری دغدغه مردم است. به طوری که مدیریت شهری توجه دارد شهر را به سمت ارزانی، گشایش و ایجاد زمینه زندگی آرام و با آسایش و همراه با رشد مادی و معنوی سوق دهد.

*بر اساس سیاست‌های شورا، این برنامه دارای ۶۰ ماده و ۲۶۱ حکم است که امروز تقدیم شد البته پیام دیگر این برنامه این بود که اگر تنظیم برنامه قبلی دو سال و نیم طول کشید برنامه جدید در حین  آشوب و آشوبگری در شهر تنظیم شد تا تاکید کنیم این آشوب‌ها ما را از برنامه‌ریزی برای کار و تلاش برای آبادانی شهرمان غافل نکرده است.

*در حدود ۵۰‌ روز گذشته با یک سطح بالایی از تنش مواجه بودیم، در یک جنگ شناختی و ترکییی با آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و حکومت کودک کش آل سعود بودیم و آنها تلاش کردند این جنگ را به نظام اسلامی تحمیل کنند اما بار دیگر ملت رشید ایران موفق شدند که در تبعیت از رهبری همه دشمنان را نا امید کرده و با فداکاری نیروهای انتظامی، بسیج و مردم افتخاراتی خلق شد. ما فوق همه آنها در روز جهانی مبارزه با استکبار مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدیم.

*یکی از جنایت‌های این دوره آشوب و روزهای اخیر، موضوع شهادت شهدای شاهچراغ و اهانت به حریم اهل بیت بود. آنها از هیچ تلاشی برای ایجاد جنگ داخلی و شکاف قومی و مذهبی پرهیز نکردند اما نتیجه این کارها و جنایت ها تجلی وحدت، عظمت و بزرگی بود. همچنین در شورا و شهرداری تلاش کردیم که گام‌های استواری که جریان مقاومت تحت علمداری علمدار شهدای انقلاب شهید سلیمانی، در منطقه و جهان برداشته؛ با فداکاری و خدمت به مردم برداریم.

*دشمن تلاش بی وقفه کرد که صورت شهر تغییر کند تا آنچه که از شهر به عنوان ویرانه طلب می کنند،نمایان شود، اما در کنار تلاش مردم و همت بسیجیان، گام‌هایی در مدیریت شهری برداشته شد که صورت شهر علیرغم ددمنشی‌ها و جنایت پیشگی‌ها که حتی به  پاکبانان و آتش نشان ما هم رحم نکردند،  روال عادی خود را داشته باشد، گام‌های دیگر نیز مستحکم تر از گذشته در جهت خدمت به مردم برداشته خواهد شد.

*در برنامه چهارم که با ابلاغ وزارت کشور تطبیق با دوره مدیریتی شورا دارد، از آسیب های گذشته درس گرفته شد به طوری که با دوره چهار ساله شورا تطبیق داشته باشد تا هم افق و چارچوب و مسیر درست تحقق و امکان میزان تحقق یافتگی را معلوم کند. در این برنامه سعی شده که به اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم، چارچوب‌های برنامه جامع و سیاست‌های ابلاغی شورا و چارچوب ها و مبانی که بر اساس آن مدل منطقی و مفهومی برخاسته از پایه یک حرکت درست را داشته باشد دقت شود و در قالب یک نقش نما و چارچوب، ابتدا نوع نگاه‌مان را به انسان بیان کردیم و بعد از آن باورها و ارزش‌های خود را ذکر کردیم.

کد خبر 719700
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • TR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 1
    شما ممكنه وظيفه يك شهردار را اول انجام بديد. پياده روها پر از اشغال، جوى اب پر از لجن، زمين پياده روها كه از كثافت چسبناك شده اند را دستور بديد تميز كنند بعد اظهار نظر سياسى !!