راهیابی نمایش دنیای خیال انگیز من به جشنواره تئاتر ترکیه و یک نمایشنامه خوانی در تالار هنر خبرهای امروز تئاتر هستند.

دنیای خیال انگیز من

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه از تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بورسا در ترکیه به صحنه می‌رود.

این نمایش سال ۱۳۹۹ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت.

داستان این نمایش به زندگی بازیگری اشاره دارد که به توصیف دنیایش می‌پردازد. او می‌گوید با اتفاقی در کودکی، دنیای سیاه و سفیدش، رنگارنگ مثل رنگین‌کمان شده است. در این نمایش، تماشاگران با بازیگر به دوره کودکی‌اش در یک روستا و دیدن و کشف زیبایی‌هایی که در طبیعت وجود دارد، می‌روند. صدای خروس و چهچه پرندگان، ملاقات با زمین، شنیدن آواز دانه‌ها و گیاهانی که در حال رشد و بزرگ شدن هستند، آب تنی در رودخانه و خوابیدن زیر سقف پر ستاره آسمان، همه و همه با تصاویری دلنشین که در گوشه‌گوشه‌ دامن خیال‌انگیز دخترک نقش بسته و مخاطب را به بهتر دیدن و شنیدن زیبایی‌های محیط اطراف و نعمت‌های خداوند سوق می‌دهد.

بهناز مهدی‌خواه نویسندگی، بازیگری، طراحی و ساخت عروسک نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» را نیز بر عهده دارد. نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» پیش‌تر به عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شد. همچنین در بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد و در پایان توانست عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

جشنواره بین‌المللی بورسا از هفته سوم آبان ۱۴۰۱ در ترکیه در حال برگزاری است.

آخرین خبرها از تئاتر | «دنیای خیال‌انگیز من» در جشنواره ترکیه | اجرای پهلوان دختر در تالار هنر

پهلوان دختر در تالار هنر

همچنین جلسه نمایشنامه خوانی «پهلوان دختر» به نویسندگی و کارگردانی هانا صالحی راد روز جمعه ۲۰ آبان ساعت ۱۵ در تالار هنر برگزار شد.

داوود معینی‌کیا، هادی شبانی، زینب عباسی، المیرا تیموریان، عاطفه ترابی، ستوده بلوکات، امیرحسین جعفرپور، نگین سوهانی از جمله نقش‌خوانان این اجرا بودند.

همچنین داوود معینی کیا مشاور کارگردان و نوازنده، مهناز فیضی دستیار کارگردان، آرشام خیاطیان عکاس، وحید سلیمی طراح پوستر و ستایش فلاح زاده، محمدرضا زرین قلم، ستایش داننده، محمدپارسا دولتی پور بازیگران نوجوان از دیگر عوامل اجرای نمایشنامه خوانی «پهلوان دختر» بودند.

این اثر با نگاهی به داستان‌های شاهنامه قصه ماه گل، دختر نوجوانی را روایت می کند که درگیر بیماری مادرش است. او یک شب پس از خواندن داستان های شاهنامه در رویایش گُردآفرید، دختر پهلوان و ‌جنگجوی ایران را می‌بیند. گردآفرید به او می‌گوید داروی مادرش در بذر درخت شفا کنار چشمه صفاست که دیو هفت‌سر آن را مصادره کرده و بذر را زیر سرش گذاشته و ماه‌گل برای به دست آوردنش باید از هفت خان سخت بگذرد، در صورت پشت سرگذاشتن هر خان یکی از سرهای دیو از بین می‌رود و به قدرت ماه گل افزوده می‌شود.

همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به آرش سلگی آهنگساز، فرزاد سلیمانی و علیرضا حسینی دستیاران کارگردان، آزاده فرهنگیان شاعر، مریم غلامی و بهناز مهدی‌خواه طراح صحنه و دکور اشاره کرد.

کد خبر 719491
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha