ترافیک تهران در کنار آلودگی هوا یکی از دو معضل اساسی کلانشهر تهران است. علاوه بر تردد بالای خودروهای شخصی در نبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی کارآمد، نقش رانندگان متخلف، یکی از عوامل مهم افزایش حجم ترافیک و راه بندان در پایتخت است.

تخلف در جناغی بزرگراه - ترافیک - خروجی بزرگراه

به گزارش همشهری آنلاین، تخلف برخی رانندگان در *جناغی‌ها(خروجی) به ویژه در ساعات اوج ترافیک، یکی از مهمترین دلایل ایجاد راه‌بندان در بزرگراه‌ها و معابر تهران است. در ساعات اوج ترافیک، خروجی برخی از معابر به نسبت نقاط دیگر مسیر با حجم بیشتری از تردد خودروها روبه‌رو هستند و به همین دلیل لازم است تا برابر مقررات راهنمایی و رانندگی خودروها در لاین مرتبط با همان خروجی تردد کنند تا از آن معبر خارج و وارد مسیر بعدی شوند. در این میان اما برخی از رانندگان بدون توجه به ضرورت رعایت این موضوع از لاین سه و چهار سعی در تغییر مسیر دارند که این اقدام علاوه بر اینکه سبب سنگینی بیشتر ترافیک در تمام مسیر می‌شود و حق دیگران رانندگان قانونمند را ضایع می‌کند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهد.

یه گزارش همشهری آنلاین‏‏،جناغی‌های (خروجی) بزرگراهی به قسمت هایی از بزرگراه ها اطلاق می شوند که رمپ های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه های متقاطع هدایت می کند. تعرض به این محدوده که معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد جهت نمایش آن استفاده می شود، ممنوع است و جریمه هم دارد.

سال ۱۳۹۶ محمدرضا مهماندار ، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح آزمایشی ثبت مکانیزه «تخلف جناغی» در رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها گفته بود که وقوع و ثبت این تخلف منجر به اعمال قانون با ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.

گزارش تصویری زیر به وضوح‏ دلیل راه بندان در خروجی بزرگراه های تهران را به تصویر کشیده است.

کد خبر 719206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 1
    وقتی هر خانه ای به تعداد نفراتش خودرو دارند انتظاری بیش از این نداشته باشید اگر به جای این همه خودرو شخصی که خودروسازان ساختند و برای نفع خود خیابانها را پر از خودرو کردند همین پول را خرج ساخت مترو در حاشیه شهرها و ساخت خودروهایعمومی می کردند امروز گرفتار چنین راه بندانی نبودید
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 4
    برخورد بسیار ضعیف پلیس با متخلفان و بنزین ارزانتر از آب معدنی نتیحه اش این ترافیک های سنگین و آلودگی هوا و سرطان است
    • ف IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      مثل اینکه خیلی وضع مالی خوبی داری بنزین ارزانتر از آب معدنی یعنی چی.چون پول داری باید نظر بی مورد بدی.دیگه اون دوران که برا دور دور بود تموم شد استعلاک ماشین انقدر زیاد هست که مانع از تردد بیجا شود.
  • بیطرف IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 1
    این عکس ها که همش شبیه پارکینگ هستند. یه چند تا عکس خیابون هم بگزارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Aa IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    این ترافیک از مهد فرش تهرانپارس تا افسریه ترافیک را شما رمز گشایی کنید مسیر یک ربع دقیقا یک ساعت حالا حساب کنید چه بنزینی هدر رفته بعد جالب است
  • محمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 2
    اگه بنزین لیتری ۲۰ هزار تومان بشه دیگه کسی وجود ولگردی نمی کند