یک منبع آگاه اعلام کرد که دو تانکر حامل سوخت ایران که از مرز زمینی عراق به مقصد لبنان وارد شرق سوریه شده بود، در منطقه البوکمال هدف حمله هوایی قرار گرفت.

حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت درمرز عراق و سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، این منبع آگاه امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در دمشق گفت: در مجموع دو تانکر حامل سوخت ایران از کاروانی شامل ۲۲ تانکر ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه سه شنبه به وقت محلی در مرز البوکمال در مرز سوریه - عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت ولی با یاری خدا در این حمله به کسی آسیبی وارد نشد.

وی با رد ادعای برخی منابع خبری و شبکه های مجازی که اعلام کرده بودند ۲۱ تانکر حامل سوخت این کاروان هدف قرار گرفته و ۲۵ نفر نیز کشته شده اند، گفت: تمام رانندگان این کامیون ها در خارج کامیون خود حضور داشتند و به هیچ یک آسیبی نرسید و فقط دو تانکر هدف قرار گرفت.

این منبع آگاه در خصوص این که آیا این مسیر برای اولین برای حمل سوخت به لبنان استفاده شده است گفت: خیر، بارها کاروان های حامل سوخت خریداری شده از ایران توسط لبنانی ها از این مسیر محموله خود را به لبنان رسانده اند.

وی همچنین گفت: پس از حمله هوایی به تانکرهای حامل سوخت ایرانی که عازم لبنان بود، مرکز نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه به سرعت به روس ها پیام دادند که این حمله کار ما نبوده و ما بی تقصیر هستیم.

روزنامه انگلیسی وال استریت ژورنال نیز روز گذشته به نقل از منابعی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی اسراییل (رژیم صهیونیستی) پس از عبور از مرز عراق، این حمله هوایی را در شرق سوریه انجام داده است.

منبع آگاه اعلام کرد که تحقیق درباره مبدا و عامل این حمله ادامه دارد.

کد خبر 719117
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha