سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: جدال حساس سپاهان و استقلال تهران در هفته بیستم لیگ برتر از روی نیمکت آغاز خواهد شد

جایی که فرهاد کاظمی و امیر قلعه‌نویی پس از چند سال دوباره مقابل هم قرار خواهند گرفت و به طور حتم شکست در این مسابقه بدترین اتفاق ممکن برای هر دو مربی خواهد بود.

استقلال پس از پشت‌سر گذاشتن بحران ابتدای فصل سرانجام به صدر جدول لیگ تکیه زد و قلعه‌نویی می‌خواهد در اصفهان هم این روند را ادامه دهد ولی از دست دادن امتیاز مقابل سپاهان به طور حتم مشکلات زیادی را برای سرمربی آبی‌ها به وجود خواهد آورد. از طرفی فرهاد کاظمی هم که در این چند سال نتوانست روزهای درخشان مربیگری‌اش را تکرار کند، برای شکست دادن استقلال انگیزه بسیار زیادی دارد و این به هیچ عنوان برای او خوشایند نیست که در اولین بازی مغلوب قلعه‌نویی شود.

کاظمی در شرایطی مقابل استقلال قرار می‌گیرد که آمار جالب‌توجهی را در رویارویی با این تیم از خود به جای گذاشته است.مهمترین رویارویی او با قلعه‌نویی به فینال جام حذفی در سال 1383 برمی‌گردد که کاظمی در دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد تا سپاهانی‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرند. البته این بار شرایط فرق کرده و کاظمی برای پیاده کردن تفکراتش به اندازه کافی زمان نداشته است از طرفی استقلال قبل از تعطیلی لیگ در اوج دوران آمادگی قرار داشت و این موضوع مشکلات سپاهان را برای این بازی حساس بیشتر خواهد کرد.

 ترکیب احتمالی سپاهان

کاظمی مثل همیشه تیمش را با آرایش 2-4-4 به میدان خواهد فرستاد. در خط دروازه عباس محمدی و رحمان احمدی رقابت سختی دارند. هرچند که شانس بازی کردن احمدی دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان بیشتر است. هادی عقیلی و محسن بنگر دو مدافع میانی این تیم خواهند بود و جلال اکبری و آرماندو هم به عنوان دفاع چپ و راست بازی می‌کنند.

کاظمی در پست هافبک دفاعی و استفاده از ابوالهیل و بهادرانی تردید دارد هرچند که می‌گویند شانس بازیکن عراقی بیشتر است. احسان حاج‌صفی و جعفرپور به احتمال فراوان دو هافبک چپ و راست سپاهان خواهند بود و محرم نویدکیا هم در سیستم لوزی‌شکل هافبک‌های سپاهان نقش هافبک تهاجمی را ایفا خواهد کرد. در خط حمله هم عمادرضا و هادی اصغری بازی می‌کنند، در ضمن سپاهان روی نیمکت چند بازیکن خطرناک مثل محمود کریمی، حسین پاپی  و  بهمن طهماسبی را در اختیار دارد. نکته قابل‌توجه غیبت احمد جمشیدیان هافبک ملی‌پوش سپاهان است که قبل از مصدومیت در اردوی تیم ملی یکی از  آماده‌ترین بازیکنان این تیم بود.

 ترکیب احتمالی استقلال

قلعه‌نویی مثل چند سال اخیر علاقه‌اش را نسبت به استفاده از سیستم 2-5-3 تغییر نداده و در بازی با سپاهان تیمش را با این سیستم به میدان خواهد فرستاد. در بازی امروز وحید طالب‌لو درون دروازه می‌ایستد، پژمان منتظری، پیروز قربانی و بیژن کوشکی به احتمال فراوان خط دفاعی استقلال را تشکیل خواهند داد. هرچند که این احتمال وجود دارد شکوری به جای کوشکی بازی کند.

خبر خوشحال‌کننده برای قلعه‌نویی سه‌اخطاره‌نبودن خسرو حیدری است و این بازیکن مثل بازی‌های گذشته به عنوان هافبک راست بازی خواهد کرد. میثم منیعی هم هافبک چپ خواهد بود و حسین کاظمی، جان‌واریو و سیاوش اکبرپور سه هافبک مرکزی استقلال را تشکیل خواهند داد. آرش برهانی و علی علیزاده هم مهاجمان استقلال در این بازی خواهند بود هرچند که این احتمال وجود دارد که  سیاوش اکبرپور در خط حمله جایگزین علیزاده شود تا یدالله اکبری از ابتدا در ترکیب ثابت قرار بگیرد.

 تاکتیک استقلال  برای کسب امتیاز

قلعه‌نویی برای بازی‌های خارج از خانه استقلال همیشه تاکتیک خاصی را در نظر می‌گیرد که مهمترین آن روی آوردن به بازی فیزیکی، استفاده از توپ‌های بلند و دوندگی بیش از حد و همچنین قرار دادن علیزاده در ترکیب ثابت تیمش است تا با توجه به شرایط نامساعد زمین چمن در شهرستان‌ها و یا با احتمال گره خوردن بازی از اوت‌های دستی او استفاده کند. 

روند تمرینات استقلال در چند روز اخیر نشان داده که قلعه‌نویی اصرار زیادی به ارسال توپ از کناره‌ها دارد و هدف اصلی آنها این است که با انجام یک بازی ترکیبی در میانه زمین توپ را به گوشه‌های محوطه جریمه سپاهان برسانند تا از مهارت حیدری و منیعی در ارسال سانترهای خطرناک استفاده کنند. استقلال به احتمال فراوان در این دیدار باز هم مالکیت توپ را به سپاهان خواهد داد و با توجه به شرایط میزبانی حریف چشم به ضدحملات خواهد داشت.

 قلعه‌نویی: اسم حریف مهم نیست

قلعه‌نویی در آستانه این بازی با اعتماد به نفس خاصی صحبت کرده و می‌گوید: «هدف ما رسیدن به قهرمانی است. به همین دلیل برای استقلال فرقی ندارد که مقابل کدام تیم قرار می‌گیرد. در بازی امروز اسم حریف اصلا برای ما مهم نیست و فقط به کسب 3 امتیاز فکر می‌کنیم.»

قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور چهار بازیکن شما در تیم ملی باعث نمی‌شود که آنها با خستگی مفرط و عدم هماهنگی با دیگر بازیکنان مقابل سپاهان قرار بگیرند، می‌گوید: «چاره‌ای نداریم و باید با این شرایط کنار بیاییم. من قبلا حرف‌هایم را در این مورد زدم و صحبت خاص دیگری ندارم.»

کد خبر 71853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز