یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: مامای خلافکار و اعضای باندش که در مدت 3 سال بیش از30 نوزاد را در پایتخت خرید و فروش کرده‌اند، دستگیر شدند.

راز این باند زمانی برای کارآگاهان پلیس پایتخت فاش شد که ماموران حراست ثبت احوال متوجه جعل چندین گواهی تولد شدند. اوایل تیر‌ماه امسال گزارشی از سوی حراست سازمان ثبت احوال در اختیار قاضی توکلی- بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران- قرار گرفت که نشان می‌داد افرادی با ارائه گواهی‌ تولد جعلی به این سازمان برای چندین نوزاد شناسنامه دریافت کرده‌اند.

از آنجا که احتمال می‌رفت جاعلان گواهی تولد، اعضای باند خرید و فروش نوزادان باشند، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی درخصوص این پرونده آغاز شد.

این بررسی‌ها، کارآگاهان را به یکی از ادارات صدور شناسنامه‌ در سازمان ثبت احوال رساند و وقتی ماموران متوجه فعالیت‌های غیرقانونی 3 نفر از کارمندان شدند که در این اداره مشغول به کار بودند دستور بازداشت متهمان صادرشد. بعد از بازداشت این 3 متهم بازجویی از آنان آغازشد.

ماموران در ادامه تحقیقات، به زن مامایی رسیدند که احتمال می‌رفت در این باند با متهمان در ارتباط بوده و فعالیت می‌کند. با دستگیری این زن، وی به فعالیت در باند خرید و فروش نوزادان اعتراف کرد و گفت: « طعمه‌هایم را از بین زنان بارداری انتخاب می‌کردم که نمی‌خواستند بچه‌دار شوند.

سپس به آنها پیشنهاد می‌دادم تا بعد از تولد نوزاد، آن را به قیمت خوبی به یک خانواده بفروشند. قیمت پیشنهادی، آنها را وسوسه می‌کرد و بعد از اینکه خریدار مشخص می‌شد، با توافق طرفین این خرید و فروش انجام می‌گرفت.

متهم در ادامه اعترافاتش به قاضی توکلی بیان کرد: از آنجا که بیشترین دغدغه خریداران نوزادان، گرفتن شناسنامه کودک به نام خودشان بود، برای همین باید راه حلی برای این مشکل پیدا می‌کردم.

چندین بار به یکی از  ادارات ثبت احوال  رفتم تا اینکه موفق شدم یکی از کارمندان را که در قسمت صدور شناسنامه کار می‌کرد، فریب دهم. وقتی این مرد با شنیدن پیشنهاد وسوسه‌‌کننده‌ام قبول کرد برای گرفتن شناسنامه برای نوزدان، با من همکاری کند، 2 نفر از همکاران خود را نیز به این باند کشاند و به این ترتیب فعالیت‌ ما آغاز شد.

من بعد از اینکه پول کلانی از خریداران نوزاد دریافت می‌‌کردم، بخشی از آن را به مادر کودک و بخشی دیگر را نیز به 3 کارمند همدستم پرداخت می‌کردم و آنها هم با جعل گواهی تولد، برای این نوزادان شناسنامه‌هایی با نام خانوادگی خریدار صادر می‌کردند.

ما در طول 3 سال فعالیت پنهانی، بیش از 30نوزاد را با این روش خرید و فروش کردیم تا اینکه پلیس پی به این راز برد و همه ما را دستگیر کرد.

بعد از اظهارات این زن، دیگر متهمان دستگیر شده که تا آن زمان مدعی بودند هیچ خلافی مرتکب نشده و از ماجرای گواهی تولد‌های جعلی خبر ندارند، لب به اعتراف گشودند و به فعالیت در باند خرید و فروش نوزادان اعتراف کردند.

قاضی توکلی با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات اعضای این باند، ماموران موفق شدند خانواده اصلی 30 نوزادی را که از سوی متهمان به مشتریانشان فروخته شده بودند شناسایی کنند.

این در حالی است که ادامه بررسی‌های پلیسی از نقش پرسنل  بیمارستانی  در این باند حکایت دارد و هم‌اکنون دستور بازداشت دیگر متهمان نیز صادر شده است

کد خبر 71763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز