یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز در غنا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

خبرگزاری اتریش از آکرا گزارش داد، در دور نهایی انتخابات برای تعیین جانشین جان کوفور، رییس جمهور غنا، نانا آکوفو – آدو (Nana Akufo-Addo) از حزب جدید مهین‌پرستی (NPP) و جان آتا – میلز (John Atta-Mills) از حزب مخالف کنگره ملی دموکراتیک (NDC) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آکوفو آدو در دور اول انتخابات که سه هفته پیش برگزار شد، با کسب 49.1 درصد آرا نتوانست به اکثریت کافی دست یابد. آتا – میلز هم با فاصله اندکی پیش از او جای گرفت.
بر اساس ارزیابی ناظران، نتیجه دور دوم انتخابات نامشخص است. رییس جمهور کنونی که از سال 2001 در راس حکومت این کشور قرار دارد، نمی‌توانست بار دیگر نامزد تصدی این سمت شود.

در مجموع 12.8 میلیون واجد شرایط رای دهی به پای صندوق‌های رای فراخوانده شده‌اند. کار حوزه‌های رای‌گیری قرار است ساعت 17 به وقت محلی خاتمه یابد. این رای‌گیری به مثابه آزمونی برای ثبات دموکراسی در این مستعمره سابق انگلیس است.

غنا از نظر اقتصادی در آفریقا وضع خوبی دارد. سال گذشته در سواحل غنا مقادیر زیادی ذخایر نفتی کشف شد. در حال حاضر صادرات طلا، کاکائو، قهوه، چوب و الماس برای این کشور میلیون‌ها یورو درآمد دارد. با این حال 23 میلیون ساکن این کشور همچنان به کمک‌های توسعه‌ای نیازمندند.

کد خبر 71744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز