یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در غنا روز یکشنبه 7 دسامبر به طور همزمان برگزار می‌شود.

به گزارش الجزیره، تحلیل گران بر این باورند که هیچکدام از کاندیداها نخواهد توانست آرایی معادل 50 درصد به علاوه یک برای پیروزی در دور اول این انتخابات کسب کند.

هشت کاندیدا در این انتخابات خود را برای جایگزینی جان کوفور رئیس جمهوری کنونی و رئیس حزب جدید میهنی، نامزد کرده‌اند. جان کوفور طبق قانون اساسی غنا دو دوره رئیس جمهوری بوده و پس از برگزاری انتخابات باید از مقام خود کنار رود.

به رغم وجود 8 کاندیدا در این انتخابات، تنها دو نفر امید به پیروزی دارند، نانا اکوفو ادو، چانشین منتخب کوفور در حزب جدید میهنی و جان آتا میلز، رئیس حزب ملی دموکراتیک کنگره که اصلی ترین حزب مخالف دولت کنونی غنا محسوب می‌شود.

کوفور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 با کسب 52.5 درصد ارا پیروز شده و پس از وی میلز که در این دوره نیز از حزب مخالف خود را کاندیدا کرده با 44.5 درصد ارا در رده دوم قرار گرفته بود.

حزب جدید میهنی قصد دارد با استناد به رشد غیر منتظره اقتصادی در غنا که اکنون 6 درصد و سه برابر میزان میانگین جهانی است، خود را در راس هرم قدرت حفظ کند.

به رغم افزایش میزان سرمایه گذاری تا سقف 2000 درصد طی دو دوره زمامداری کوفور و دو برابر شدن میزان صادرات از 1.6 میلیارد دلار در سال 2001 به 4.2 میلیارد دلار در سال 2002 بسیاری از غنایی‌ها همچنان در فقر زندگی می‌کنند و این کشور همچنان دارای مشکلات زیر ساختی است.

از جمله مشکلات اقتصادی در غنا می‌توان به پائین بودن میزان دستمزدها و نامناسب بودن شبکه برق و آب و فاضلاب حتی در بخش‌هایی از پایتخت این کشور اکرا اشاره کرد.

حزب ملی دمکراتیک کنگره، که اصلی ترین  مخالف دولت محسوب می‌شود، با استناد به این مشکلات، تبلیغات خود را بر محور انجام تغییر در غنا قرار داده‌ است. این حزب اعلام کرده است که زمان آن فرا رسیده که مردم غنا از منافع  موفقیت‌های اقتصادی بهره مند شوند.

کد خبر 70232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز