به مناسبت روز دانش‌آموز و برای آشنایی نسل نوجوان با وقایع تاریخی و ضرورت شناخت زندگی گذشتگان مجموعه سه‌گانه «تاریخ بدانیم» مربوط به وقایع تاریخی روز ١٣ آبان ماه از سوی فرهنگسرای رازی منتشر شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه١١ و فرهنگسرای رازی با اعلام این خبر در باره جزئیات تولید این مجموعه تاریخی گفت : « این محصول فرهنگی به گویندگی ابراهیم ربیعی و علی قهرمانی و تدوین مرتضی حسنی شامل موضوع تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ١٣ آبان ١٣٤٣، کشتار جمعی دانش‌آموزان در ١٣ آبان ١٣۵٧ و تسخیر لانه جاسوسی در ١٣ آبان ١٣۵٨ است که تولید و منتشر شد. »
به گفته سعید فرهادی، ١٣ آبان در ایران مصادف با روز دانش‌آموز است و این سه رویداد، وقایع متفاوتی بودند که هر یک در تشکیل حرکت انقلاب نقش کلیدی ایفا کردند.
او همچنین در ادامه افزود : « سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش‌آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به‌ویژه استکبار جهانی ریشه‌ دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. برای گرامی‌داشت این‌روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. »
مدیر روابط عمومی فرهنگسرای رازی در پایان از انتشار این بسته فرهنگی در فضای مجازی خبر داد و از علاقه‌مندان دعوت کرد تا برای دیدن این محصول به نشانی ذیل در آپارات مراجعه کنند:

  https://aparat.com/v/ZrfLS (تبعید امام خمینی (ره

https://aparat.com/v/bvTEj    تسخیر لانه جاسوسی

https://www.aparat.com/v/OUEIf    کشتار دانش آموزان

کد خبر 717292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha