شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: مراسم ویژه یوم‌الله سیزدهم آبان ساعت 10 صبح یکشنبه 13 آبان، در سراسر ایران و همزمان در تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی برگزاری مراسم 13 آبان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت یوم‌الله سیزدهم آبان و بزرگداشت یاد و خاطره امام شهدا و شهدای دانش آموز و دانشجو اعلام کرد: درمراسم تهران که اعضای هیات دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، کارکنان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم سرافراز تهران شرکت می‌کنند نمایندگان دانشجویان و علی لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی سخنرانی خواهند کرد.

ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم‌الله سیزدهم آبان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم ملت ایران اسلامی به ویژه 3 قشر تأثیرگذار در این واقعه یعنی روحانیت، دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت کرد تا با حضور پرشور و آگاهانه و گسترده خویش در تجمع و تظاهرات یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور با قلب‌هایی مملو از عشق و وفاداری به ولایت فقیه و مشت‌هایی گره کرده، در صفوفی به هم پیوسته، یکپارچه و متحد شرکت کنند.

در این اطلاعیه از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ضد استکباری13 آبان خواسته شده است، با صلابت فریاد رسای هیهات مناالذله را سر دهند و بدین‌گونه جواب محکمی به اقدامات ددمنشانه و تحریم‌های بی‌پایه و اساس سردمداران کفر و استکبار جهانی دهند و بار دیگر با آرمان‌های شهدای گرانقدر حادثه عظیم سیزدهم آبان و شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدیدمیثاق کنند و مهر تأییدی دیگر بر اقدام صحیح دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه فاسد و جاسوسی آمریکا بزنند.

13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی

14 سال از تبعید حضرت امام خمینی(ره) در روز 13 آبان 1342 می گذشت که فرزندان امام و صدها دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار درود بر خمینی و مرگ بر شاه، پایه‌های حکومت را به لرزه در آوردند و با گلوله‌های مأموران شاه به خاک و خون غلتیدند.

صبح روز 13 آبان 1357 دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند به طرف دانشگاه تهران حرکت کردند تا بار دیگر پیوندشان را با رهبر انقلاب اسلامی اعلام کنند. دانش‌آموزان به همراه دانشجویان و سایر گروه‌ها در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. مأموران رژیم شاه، دانشگاه را به محاصره درآورده بودند تا چنانچه فریاد حق طلبانه از گلویی برخاست آن را با گلوله پاسخ دهند.

ساعت 11 صبح پرتاب چند گاز اشک آور از سوی مأموران به میان دانش‌آموزان و دانشجویان تجمع‌کننده موجب شد تا آن‌ها صدای خود را رساتر کنند و با فریاد دشمن شکن‌الله اکبر لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند.

در این هنگام تیراندازی آغاز شد و لاله‌های انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در خون غلتیدند و جوانان با فریاد‌الله اکبر و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر شاه به شهادت رسیدند و انقلاب خونین اسلامی شان را تداوم بخشیدند و دشمنان اسلام را بیش از پیش به رسوایی و شکست کشاندند.

در این روز 56 دانش آموز و دانشجو شهید و صدها نفر نیز مجروح شدند. امام(ره) پیامی خطاب به مردم قهرمان ایران فرستادند و فرمودند: عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است،...

من از این راه دور چشم امید به شما دوخته ام… صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.

از آن تاریخ به بعد، 13 آبان ماه با عنوان روز دانش آموز، به‌عنوان حماسه خونین لاله‌های انقلاب در جریان نهضت اسلامی نامگذاری شده است و هر سال مراسمی به همین مناسبت برگزار می شود.

انقلاب دوم؛ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

روز 13 آبان سال 1358 و در سالگرد روز دانش آموز و روز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه، سفارت آمریکا در تهران به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام در آمد.

این واقعه که حضرت امام از آن به‌عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب نخست یاد کردند پس از آن روی داد که دانشجویان با دریافت خط استکبار و تحلیل روش های جاسوسی آمریکا در کشور ایران، درصدد حذف آثار این نماد پلید در جامعه ایران بر آمدند.

واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران نه تنها توطئه های بعدی علیه انقلاب را با شکست مواجه کرد بلکه ضربه سختی به اقدامات ضد مردمی و عملیات جاسوسی شیطان بزرگ به ویژه در منطقه وارد کرد و ابهت ساختگی این کشور را در هم شکست.

کد خبر 35689

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز