یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: راهپیمایان 13 آبان در قطعنامه‌ خود تأکید کردند؛ به دولت‌های غربی و در رأس آن آمریکا هشدار می‌دهیم که ملت شریف ایران و فرزندان خمینی کبیر را با حربه کهنه تحریم‌های اقتصادی تهدید نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس متن کامل بیانیه پایانی روز 13 آبان به شرح ذیل است:
سیزدهم آبان، روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که با ثبت سه خاطره ماندگار در سال‌های 1343، 1357 و 1358 به روزی عظیم در تاریخ سرزمین‌ ایران اسلامی قلمداد شد.

اولین یادآوری، تبعید حضرت امام رضوان‌اله علیه به کشورهای ترکیه به دنبال سخنرانی افشاگر و پرشور ایشان در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در هیات دولت رژیم جبار ستمشاهی و دومین خاطره روزی است که دانش‌آموزان عزیز در تجمعی ضد ظلم و در حمایت از انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران همراه با صفوف مردمی توسط ارتش رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و حادثه سوم روز تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که امام بزرگوار آن را انقلاب دوم نامیدند.

اگر چه سال‌ها از آن روزهای تاریخی که هر یک نقش درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی داشت می‌گذرد اما هر کدام آنها از ایام اللهی است که فراموش نخواهد شد و پیوسته الهام بخش نسل جوان و یادآور رهبری الهی وبی‌نظیر امام بزرگوار و مجاهدت‌های سرنوشت‌ساز مردم عزیز ما خواهد ماند.

اینک در شرایطی که استکبار جهانی با تمام نیرنگ و حیله به دنبال دشمنی با ملت عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از هیچ تلاشی برای گسترش این دشمنی فروگذاری نمی‌کند.

ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با صدای رسا و بلند به جهانیان اعلام می‌کنیم:

1- ملت مسلمان ایران به دلیل ادامه دشمنی‌های هیئت حاکمه آمریکا با انقلاب اسلامی و مردم ایران و جنایات روز‌افزون و مداخله آشکار در کشورهای اسلامی، امریکای تروریست پرور را همچنان دشمن شماره یک خود دانسته و سیاست‌های خصمانه آن را شدیداً محکوم می‌کند.

2- ما به دولت‌های غربی و در رأس آن استکبار جنگ ‌افروز آمریکا هشدار می‌دهیم که ملت شریف ایران و فرزندان خمینی کبیر را با حربه کهنه تحریم‌های اقتصادی تهدید نکنند ومطمئن باشند ادامه این سیاست‌های غلط چه از سوی دولت آمریکا و چه هر مرجع بین‌المللی دیگری نه تنها عزم ملت با صلابت ایران را در دفاع از انقلاب اسلامی و استقلال و تمامیت ارضی کشور سست نمی‌کند بلکه اراده ملت را روز به روز استوارتر خواهد نمود.

3- ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ یوم‌الله 13 آبان همبستگی خود را با ملت‌های زجرکشیده و مظلوم عراق وافغانستان، فلسطین وملت صبور وحزب‌اله سرفراز و مقاوم لبنان در مقابل اشغالگران ستم ‌پیشه و رژیم صهیونیستی خونخوار اعلام داشته و ادامه اشغال و تجاوز و جنایت را در این سرزمین‌های اسلامی شدیداً محکوم کرده وهر گونه سازش و برقراری کنفرانس صلح بدون نظر ملت فلسطین را محکوم می‌کنیم و تنها راه نجات را مقاومت تا پیروزی نهایی می‌دانیم.

4- ما ملت مسلمان ایران خواهان برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده و راه‌حل‌ برقراری صلح و ثبات را، خروج اشغالگران از عراق و افغانستان و سرزمین‌های اسلامی به خصوص فلسطین دانسته و از سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهدها می‌خواهیم که به وظیفه قانونی و رسالت انسانی خود در مقابل رژیم‌های استکباری عمل کنند.

5- بار دیگر ما دستیابی به فن‌آ‌وری صلح‌آمیز هسته‌ای را که موجب غرور ملی و افتخار ملت ایران است حق طبیعی و مسلم خود دانسته و از تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدامات مقتدرانه دولت جمهوری اسلامی وتلاش‌های علمی دانشمندان و متخصصان متعهد خود تقدیر می‌کنیم.

6- ما دانش‌آموزان ،‌دانشجویان و دانشگاهیان شرکت‌کننده در تظاهرات همراه با خیل عظیم مردم شریف ایران اعلام می‌کنیم که دانشگاه به عنوان یک سنگر مقاوم نفوذ‌ ناپذیر و زنده به عنوان حامی بزرگ نظام اسلامی در برابر تهدیدهای زورمداران پایداری خواهد نمود.

7- ما دانشجویان ودانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم یوم‌الله 13 آبان حرکت غیر اخلاقی و رفتار ناپسند و زشت ریاست دانشگاه کلمبیا در آن محیط علمی را محکوم کرده و آن را بی‌احترامی به ساحت مقدس دانشگاه و اهانت به مردم شریف ایران ونماینده توانای آنان می‌دانیم.

8- ما در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با تاکید بر اهمیت این موضوع، و تجدید عهده و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام ره، و شهیدان سرافراز و تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌اله العظمی خامنه‌ای ،‌حمایت خود را از قوای سه‌گانه (دولت، مجلس وقوه قضاییه) اعلام داشته و به ویژه موضع مقتدرانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد در اجلاس اخیر سازمان ملل و در دیدار با سران کشورهای جهان را می‌ستاییم و موفقیت او را در خدمت به مردم عزیز ایران خواستاریم.

کد خبر 35781

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز