رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از اتمام مطالعات فرونشست زمین در استان تهران پس از ۴ سال خبر داد.

فرونشست

به گزارش همشهری آنلاین، علاءالدین ازوجی در تشریح روند رسیدگی به موضوع فرونشست زمین در استان تهران گفت: یکی از مخاطرات استان تهران که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرید ولی از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع فرونشست زمین است. در همین راستا آشکارسازی میزان فرونشست زمین با به‌کارگیری تصاویر ماهواره‌ای و تکنیک‌های تداخل سنجی راداری در محدوده آبخوان استان تهران پس از چهار سال به نتیجه رسیده است. در حقیقت یکی از مطالعات مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همین مطالعات فرونشست بوده که پس از چهارسال به اتمام رسیده است.

او افزود: عوامل طبیعی (تغییرات اقلیمی) و عوامل انسانی (افزایش جمعیت و استفاده بیشتر از منابع طبیعی و برداشت بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی) از علل فرونشست زمین است که در مطالعات اخیر به خوبی این عوامل مورد مطالعه قرار گرفته است.

فرونشست زمین در تهران بیشتر از استاندارد جهانی است

ازوجی ادامه داد: فرونشست زمین در تهران، خیلی بیشتر از استاندارد جهانی است و سکونتگاه‌ها و زیرساخت‌های شهری در معرض خطر فرونشست با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کاهش حاصل‌خیزی خاک، گسترش بیابان، سیلابی شدن و کاهش استحکام سازه‌ها از جمله مخاطرات فرونشست زمین است، افزود: آسیب‌پذیری شبکه‌های زیرساخت حامل انرژی و حمل و نقل از دیگر مخاطراتی است که در حوزه‌های کالبدی، اقتصادی، محیطی و اجتماعی با آن مواجه هستیم.

کد خبر 717121
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha