همشهری‌آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساخت یکصد کتابخانه کودک در سراسر ایران خبر داد که ۱۵ باب آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایبنا، محسن چینی‌فروشان در گردهمایی مدیران استانی کانون سراسر کشور در اصفهان با بیان این خبر وعده کرد تا پایان امسال ۱۵ کتابخانه کانون به بهره‌برداری برسد که تعدادی از این مراکز در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

وی در همین حال گفت که در سال‌های ۸۵ و ۸۶ صد مرکز به شمار مراکز کانون اضافه شده است.

چینی‌فروشان در ادامه گزارش خود از فعالیت‌های کانون توضیح داد: انتشارات کانون در دو سال گذشته ۳۱۴ عنوان کتاب را زیر چاپ برد و چاپ ۱۴۰ عنوان دیگر نیز در قالب طرح ناشران همراه، به دیگر ناشران سپرده شد.

وی انتشار مجموعه کتاب‌های نفیس مرز پرگهر، نگران پروانه‌ها، مولانا و دانستنی‌های اسلامی برای نوجوانان را از جمله آثار شاخص منتشر شده در این سال‌ها دانست و از انتشار دو مجموعه با ارزش به نام اختران (معرفی چهارده معصوم(ع)) و فرهنگ لغت مصطفی رحماندوست در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرعامل کانون تولید و ساخت ۴ فیلم سینمایی بلند، ۲۵ فیلم کوتاه زنده و پویانمایی، ۲۶ تئاتر و تئاتر عروسکی، ۹۰ کتاب صوتی برای نابینایان، ۲۰ عنوان سرگرمی و اسباب‌بازی و ۸ بازی رایانه‌ای را از دیگر فعالیت‌های مهم کانون برشمرد.

چینی‌فروشان در عین حال بر این نکته تأکید کرد که ساخت بازی‌های رایانه‌ای از اولویت‌های کانون است و بودجه مناسبی هم برای ساخت ۱۰ تا ۱۲ بازی رایانه‌ای اختصاص یافته است.

کد خبر 71687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز