مراکز کارآفرینی منطقه۲ در محله‌هایی مانند فرحزاد و طرشت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

جلسه

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۲، در جمع مدیران مراکز اجتماعی مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران گفت: «جمع‌آوری معتادان متجاهر دره فرحزاد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های منطقه۲ در کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.»

«مهدی صالحی» افزود: «آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیچیده و چند وجهی است که برخی از نقاط پایتخت بیشتر با این معضل مواجه‌اند. روددره فرحزاد هم گرچه در گذشته یکی از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری به شمار می‌آمد اما در گذر زمان و به دلیل بی‌توجهی‌ها، به محل آسیب و تجمع معتادان متجاهر تبدیل شد. سپس محله فرحزاد را به محیطی به دور از شأن ساکنان با اصالت محله فرحزاد تبدیل کرد.»

او ادامه داد: «به دنبال تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران و اهتمام جدی مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی، معتادان متجاهر دره فرحزاد به جمع‌آوری شدند. همچنین با استقرار پلیس و تأمین روشنایی ایمنی و امنیت به محل بازگشت و اکنون طرح اکوپارک فرحزاد در حال اجرایی شدن است.»

شهردار منطقه۲ کارآفرینی را از دیگر راهکارهای مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: «درهمین راستا توسعه مراکز کارآفرینی در برنامه‌های منطقه پیش‌بینی شده است. چون این مراکز می‌تواند فرصتی را برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد ایجاد کنند.»

او درباره محل ایجاد مراکز هم گفت: «از مجموع مراکز پیش بینی شده ۲ مرکز در محله فرحزاد خواهد بود تا بخشی از مشکلات در زمینه اشتغال در آن فراهم شود. همچنین یک مرکز هم در صورت آماده سازی و پیگیری مجوزها در محله طرشت ایجاد می شود.»

کد خبر 715842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha