مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

شهردار تهران با صدور بخشنامه‌ای خطاب به تمامی واحدهای تحت پوشش شهرداری تهران، بهره‌برداری از هر پروژه جدید در تهران را منوط به تامین پارکینگ مورد نیاز کرد

در این دستورالعمل با اشاره به کمبود فضای پارک خودرو به‌عنوان یکی از مشکلات عمده پیش رو در کلانشهر تهران، توجه به تامین پارکینگ در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های حال و آینده مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته است.

در بخشنامه مذکور با اشاره به فقدان فضای پارک خودرو در جوار مجموعه‌های احداثی اعم از تجاری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، اداری و خدماتی، آمده است: مراجعات فراوان شهروندان به اینگونه مراکز، مشکلات موجود را بیش از پیش نمایان کرده است.

در دستورالعمل فوق تصریح شده است: مشکلات ناشی از فقدان پارکینگ علاوه بر کاهش قیمت، قابلیت خدمت رسانی مراکز یاد شده و بهره‌گیری مراجعان از خدمات آنها، موجب بروز ترافیک و ایجاد مزاحمت در مجاورت اینگونه مراکز و معابر اطراف آنها می‌شود.

شهردار تهران در پایان بخشنامه صادره ضمن تاکید بر اجرای مصوبات موجود درخصوص تامین پارکینگ‌های مورد نیاز مجتمع‌های مختلف، آغاز بهره‌برداری از هر نوع پروژه جاذب سفر را منوط به حل مسئله پارکینگ آنها کرده است.

این در حالی است که مراکز بزرگ تجاری در شلوغ‌ترین نقاط تهران قرار دارند که حتی پارکینگ مالکان خود را هم تامین نمی‌کنند.

کد خبر 71584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز