همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی ‌اولیا و مربیان ایران گفت: وظیفه اصلی زوجین در خانه ایجاد فضای آرامش بخش برای یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری زنان ایران (ایونا)، غلامعلی افروز  در یک نشست خبری گفت: خانواده تنها نهاد فطری و بشری است و بقیه نهادها حتی مسجد، دانشگاه جزء نهادهای فرعی در جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود‌: خداوند خانواده آفرین است و هیچ نهادی نمی‌تواند این‌گونه باشد پس تنها نهاد فطری و بشری خانواده است.

افروز ابراز داشت: خانواده یعنی زن و شوهر حتی در این نهاد فرزندان هم جایی ندارند برای این‌که فرزندان مهمان خانواده بودند و پس از مدتی از خانه می‌روند.

رئیس انجمن علمی اولیا و مربیان ایران گفت: خداوند زوج‌آفرین است و در تمام گیاهان و نباتات همچون انسان‌ها این‌گونه عمل می‌کند.

وی ابراز داشت: ‌خدا آفرینش اصلی را برای خانواده قرار داده است و این خانواده است که محبوب‌ترین بنای هستی به شمار می‌رود.

افروز با بیان این‌که انتخاب ازدواج مهم‌ترین امر برای انسان در طول حیات است افزود: در ایران ما برای هر هزار دختر هزار و 18 پسر در موقعیت سنی ازدواج داریم.

وی در ادامه گفت: در کشور چین این رقم به 100 میلیون‌ پسر مازاد بر تعداد دختران در جامعه چین است.

افروز تصریح کرد: خانواده متعادل و متعالی خانواده‌ای است که زن و شوهر در آن آرامش و امنیت را به یکدیگر هدیه کنند و طبق تعبیر قرآن لباس وجودی هم باشد.

رئیس انجمن علمی اولیا و مربیان ایران تأکید کرد: عواقبی همچون‌ همسر ستیزی، همسر گریزی و طلاق نتیجه خانواده‌های متزلزل و گسسته است که این خانواده‌ها زمینه‌های کج‌روی در جامعه را ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: خانواده متزلزل خانواده‌ای است که در آن هر دوی والدین دیکتاتورمنش رفتار کنند و در این خانواده‌ها الگوی مطلوب وجود ندارد.‌

افروز در ادامه گفت: اگر زن و شوهر در فضای خانواده رفتاری مناسب و صحیح داشته باشند دختر و پسر خانواده به دنبال همسری می‌گردند که همچون والدین خود پویا، خلاق و آرامشگر باشند.

رئیس انجمن علمی اولیا و مربیان ایران خاطر نشان کرد: مردها باید سنگربانی برای خانواده باشند.

نقش اصلی شوهر آرامش‌گری و آرامش‌بخشی در فضای خانواده است البته در کنار همسری که وی این آرامش را به خانه هدیه کند.

افروز با انتقاد از برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی ابراز داشت: رسانه‌های ما نمی‌توانند خانه مطلوب را برای مردم ترسیم کنند‌ و به خانواده موجود در جامعه بسنده کرده و آن را با اغراق برای بیننده تعریف می‌کنند.

افروز تصریح کرد‌: پائین آمدن میزان دیالوگ بین زن و شوهر و استفاده از واژه‌های انضباطی در خانواده سبب ایجاد فاصله بین زن و شوهر شده و آرامش را از خانواده سلب می‌کند.

کد خبر 71514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز