همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: به ازاری هر کودک بی‌سرپرست، 5.7 زوج تقاضای فرزند خواندگی داده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر حمیدرضا الوند با بیان این که 11 درصد از کودکان بی‌سرپرست زیر پوشش مراکز بهزیستی، شرایط لازم را برای فرزند خواندگی دارند، افزود: 21 هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: 11 هزار و 500 کودک به خانواده‌های جایگزین سپرده شده‌اند و 9500 کودک نیز در خانه‌های کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

الوند با بیان این که 439 خانه کودک و نوجوان در استان‌های مختلف کشور فعال است، گفت: 302 خانه کودک غیردولتی است و به صورت هئیت امنایی اداره می‌شود.

مدیر کل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی افزود: 85 درصد کودکانی که تحت پوشش این سازمان در مراکز شبانه روزی به سر می‌برند، پدر، مادر یا جد پدری دارند اما والدین آنان صلاحیت نگهداری از این کودکان را ندارند.

الوند با بیان این که فقط کودکان بدون والدین شرایط فرزند خواندگی را دارند، ادامه داد: هر سال 1000 کودک زیر پوشش سازمان بهزیستی به متقاضیان فرزند خواندگی سپرده می‌شوند.

کد خبر 71499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز