بازنشستگان سال‌های گذشته و بیمه‌پردازان بیش از 10 سال مشمول این لایحه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از تقدیم لایحه‌ای به وزارت رفاه و تامین اجتماعی خبر داد که براساس آن، کسانی که در سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند و بالاترین حق بیمه را پرداخت کرده‌اند و همچنین افرادی که سابقه بیمه‌پردازی آنها بیش از 10 سال است، به ازای هر سال بیمه‌پردازی معادل یک روز حقوق بر مبنای حداقل حقوق سال 86 برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، حسینعلی ضیایی در مراسمی که به مناسبت 25 ذیحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» و تجلیل از بازنشستگان نمونه سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: بار مالی این افزایش حقوق یک هزار میلیارد تومان برای یک‌سال است که اگر تامین شود، تعادل لازم را میان حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی برقرار می‌کنیم.
وی در ادامه از رئیس‌جمهوری و وزیر رفاه برای هماهنگ شدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری، تشکر کرد.

در این مراسم دکتر عبدالرضا مصری - وزیر رفاه - نیز مهم‌ترین دغدغه دوران بازنشستگی را حفظ اقتدار و عزت دانست و بیان داشت: وظیفه ماست که نه تنها این عزت را حفظ کنیم، بلکه آن را بیشتر کنیم. 

وی بازنشستگان را به‌عنوان گنجینه‌های علم و ادب و فرهنگ یاد کرد و افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی سال‌ها بالاترین توان خود را برای اعتلای تامین اجتماعی گذاشتند و سال‌ها به اقشاری خدمت کردند که خود آنها از خدمتگزاران به جامعه بودند.  لازم به ذکر است که در این مراسم از بازنشستگان نمونه سازمان تامین اجتماعی تقدیر شد.

کد خبر 71478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز