گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: لایحه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تقدیم مجلس شد که درصورت تصویب تا یک‌ماه آینده اجرایی می‌شود.

حسین علی ضیایی قبلا از ارائه لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به دولت خبر داده و گفته بود: درصورت تصویب دولت، این امر تا پایان سال محقق می‌شود،  اما وی در آیین بهره‌برداری از مجتمع اداری سازمان تامین اجتماعی گلستان، اظهار داشت: در لایحه‌ای که تهیه شده به کسانی که بیش از 10 سال سابقه بیمه‌پردازی داشته‌اند و کسانی که در طول 30 سال گذشته حقوقشان متناسب با تورم کم بوده، توجه شده است.

وی افزود: ما موظف هستیم به میزان تورمی که در کشور وجود دارد و بانک مرکزی اعلام می‌کند، حقوق مستمری‌بگیران را تامین و اضافه کنیم و در سال‌جاری نیز با توجه به این تامین اجتماعی 5/17‌درصد به حقوق مستمری‌بگیران اضافه کرده است؛

درصورتی که میزان حقوق در سایر صندوق‌ها 10‌درصد اضافه شد.  ضیایی وعده داد که در سال 88 نیز متناسب با نرخ تورم این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

این اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حالی است که با توجه به در پیش بودن بررسی لایحه بودجه در مجلس، بعید است زمانی  برای رسیدگی به لایحه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی وجود داشته باشد؛

از سوی دیگر با توجه به اینکه قرار است براساس این لایحه دولت مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت این افزایش حقوق باشد و با توجه به کسری شدید بودجه در سال آینده، درصورت مطرح شدن، رای آوردن آن نیز بعید است؛ البته بهترین راه برای اجرایی شدن این لایحه، دیده شدن آن در قالب بودجه سالانه دولت است.

تعیین عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی هفته آینده

از سوی دیگر، عضو شورای‌عالی تامین اجتماعی با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره رقم عیدی پرداختی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اتخاذ نشده است، گفت: این رقم ظرف هفته پیش‌رو مشخص می‌شود.

محمد اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به‌طور قطع، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه اول ماه جاری به آنها پرداخت می‌شود. 

وی در این باره که با توجه به رقم عیدی 250 هزار تومانی تعیین شده برای کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، آیا عیدی پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همین رقم در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: هر چند سازمان تامین اجتماعی تابعی از مصوبات هیات دولت است، اما رقم واقعی عیدی پس از قطعی شدن آن و ظرف هفته جاری اعلام می‌شود.

عضو شورای‌عالی تامین اجتماعی با اذعان بر اینکه برای تعیین رقم واقعی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار ابلاغ آن از سوی دولت هستیم، تصریح کرد: پیشنهاد این رقم به دولت ارائه شده است و منتظر مصوبه دولت هستیم.

لازم به ذکر است که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از محل منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی، تامین و پرداخت می‌شود.

علی اکبر خبازها، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این باره گفت: رقم پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی به‌عنوان عیدی، هر ساله تابعی از عیدی در نظر گرفته شده برای بازنشستگان لشکری و کشوری توسط دولت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان حقوق اسفندماه خود را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی باید 120 هزار تومان به‌عنوان بن و همچنین عیدی به بازنشستگان خود بپردازد که پول آنها تا نیمه اول ماه جاری پرداخت می‌شود

کد خبر 75691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز