گروه اجتماعی- مینا شهنی: اعتبار سبد کالای ویژه رمضان دراختیار وزارت رفاه است.

حسین انواری، سرپرست کمیته امداد، در این‌باره گفت:« اعتبار مربوط به سبد کالای رمضان که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است از سوی دولت در اختیار وزارت رفاه قرارگرفته است.»

او در حاشیه گردهمایی معاونین مالی و اداری کمیته امداد سراسر کشور افزود:«اعتبار از سوی وزارت رفاه تعیین می‌شود و کمیته امداد به‌عنوان مجری در این طرح همکاری خواهد کرد.»

انواری با اشاره به این‌که کمیته امداد آمادگی‌اش را برای اجرای این طرح اعلام کرده‌است، توضیح داد:«وزارت رفاه با همکاری وزارت بازرگانی باید نسبت به تامین کالای این سبد اقدام کرده و نتیجه را به ما ابلاغ کنند.»

به گفته انواری برنامه ریزی برای انجام این کار مدت‌ها پیش از سوی کمیته امداد انجام شده است و منتظر تامین اعتبار و تامین کالای مورد نیاز بوده‌اند که تا پایان ماه رمضان این امر محقق نشده است.

گفتنی است حتی با گذشت نزدیک به یک ماه از پایان ماه مبارک رمضان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همچنان منتظر دریافت سبدکالای رمضان هستند و بنا بر وعده‌ای که مسئولان به این افراد داده‌اند، باید این سبد تا پیش از عید فطر در اختیار افراد تحت پوشش این 2 نهاد حمایتی قرار می‌گرفت.

مأموریت جدید

انواری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «فعالیت‌های کمیته امداد از این پس در 3 محور اصلی سلامت، توانمندی و خانواده استوار خواهد بود.»

به گفته او: «کمیته امداد در تلاش است تا با حفظ کیان خانواده برای جلوگیری از به‌خطر افتادن سلامت خانواده‌ها راهکارهای جدیدتری را به کار بندد.»

سرپرست کمیته امداد توضیح داد: بیشتر خانواده‌ها و افرادی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند در شرایط مخاطره‌آمیزی قرار دارند، عموما این خانواده‌ها به‌دلیل از دست دادن سرپرست خانوار و یا ورود به بحران‌های عاطفی و مالی رو‌به‌سوی کمیته امداد می‌کنند؛ به همین دلیل این نهاد سعی خواهد کرد که حفظ سلامت جسمی و روانی اعضای مراجعه‌کننده را به دقت تعقیب کند.

انواری معتقد است که نگاه تحقیرآمیز جامعه به افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب سبب می‌شود تا برخی افراد حتی توانایی دفاع از حقوق خویش را نیز نداشته‌باشند، به همین دلیل در برنامه‌ریزی جدید کمیته امداد احیای اعتماد به نفس در نخستین گام و پس از آن نیز شکوفایی توانمندی‌های فکری و حرفه‌ای افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.

انواری تاکید کرد: اقدامات امداد باید براساس اصول علمی و کارشناسی شده باشد و انتقال آن به خانواده تحت حمایت باید با ظرافت و هنرمندی انجام شود.

کمیته امداد در وضعیت موجود ظرفیت تحت حمایت قرار دادن 5 میلیون نفر را برای ارائه خدمات زمان دار دارد و 2 تا 3 میلیون نفر را نیز می‌تواند به‌صورت اورژانسی تحت پوشش قرار دهد.

سرپرست کمیته امداد با تجلیل از فعالیت‌های انجام شده در 30 سال گذشته افزود: بسیاری از روش‌هایی که تاکنون در این نهاد حمایتی مورد استفاده قرار می‌گرفت با گذشت زمان کاربردش را از دست داده؛

هر چند روش‌های گفته شده در زمان خود کاربرد خوبی داشته‌است اما به‌نظر می‌رسید که در برخی بخش‌ها نیاز شدید به روزآمد کردن و ایجاد تحول اساسی نیاز داشتیم و با انجام این کارها می‌توان انتظار داشت تا از این پس خدمات به روش بهتر و مناسب‌تری انجام شود.

حسین انواری چندی پیش در کنفرانس خبری «خودکفایی و اشتغال مددجویان» در باره ورود و خروج سالانه مددجویان از چرخه این نهاد و تعادل بین آنها، گفته‌بود که سالانه 93هزار نفر از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

او تاکید کرده ‌بود که این کمیته با 3 دهک پایین جامعه در ارتباط است که سالانه حدود 9میلیون نفر از این دهک‌ها به این نهاد حمایتی مراجعه می‌کنند

کد خبر 67592

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز