رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌میهن‌ گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روزهای قبل به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان و هر شانه ۱.۹۰۰ گرمی ۶۵ هزار تومان رسیده که نسبت به روزهای اخیر ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته او، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دستوری و ۱۵ هزار تومان نرخ واقعی است.

کاشانی می‌گوید: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود، درحالیکه حداکثر نیاز ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌میهن گفت: هم اکنون ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد در واحدهای مرغداری انباشت شده که همین‌ موضوع منجر به کاهش قیمت شده است. برآورد می شود که مازاد تخم مرغ در نیمه دوم بنابر تکلیف دولت به افزایش تولید به ۶۰ هزار تن برسد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲ تا ۱۳ هزار تن تخم مرغ صادر شده است، هم اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ صادر می شود که به سبب عدم رقابت با ترکیه نمی تواند بازار را به تعادل برساند.

با توجه به مازاد تولید در واحدهای مرغداری و دامپینگ یارانه ای ترکیه، امکان رقابت صادرکنندگان وجود ندارد. مسئولان به جای پرداخت یارانه صحبت از عوارض صادرات می‌کنند که با این وجود آینده روشنی پیش روی تولید نیست و در نهایت کار به جایی خواهد رسید که در ماه‌های آتی منجر به حذف گله‌ها می شود.

کد خبر 714617
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha