تاکسی‌های میلان به دستگاهی مجهز شده است که قابلیت ضدعفونی کردن هوای داخل را در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها دارد، این ویژگی برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا مؤثر است.

تاكسي - ميلان

به گزارش همشهری‌آنلاین، آریانا سنسی، مشاور میلان برای بخش جابه‌جایی شهر، دستگاهی نوآورانه را ارائه کرده که قرار است به بخشی جدایی‌ناپذیر از تاکسی‌های محلی تبدیل شود و شامل یک فناوری اشعه UV-C است که با از بین بردن ۹۹.۹ درصدی ویروس‌ها و باکتری‌ها، هوا را ضد عفونی می‌کند.

این دستگاه روی تاکسی‌های شهر میلان نصب شد و هدف این ابتکار حمایت از شرکت‌های تاکسیرانی محلی برای تسهیل پذیرش دستگاه‌هایی با کارایی ثابت‌شده برای ایمنی و سلامت عمومی است.

این فناوری عمل تصفیه طبیعی تشعشعات خورشیدی را تقلید می‌کند تا آلاینده‌های هوا را بدون تداخل با عادات مردم تجزیه کند. اثر ضدمیکروبی توسط آزمایشگاه‌های خصوصی و دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا آزمایش شد و گروه پزشکی مولکولی دانشگاه پادوآ، عملکرد آن در محیط را ارزیابی کرد.

اندازه کوچک این دستگاه امکان قرار دادن آن در محیط‌های مختلف را برای محافظت مؤثر در برابر شیوع کووید -۱۹ و همچنین در برابر سایر شرایط بیماری با منشأ ویروسی و باکتریایی مانند آنفولانزای فصلی فراهم می‌کند. قرار دادن آن بر پشت صندلی‌های جلوی تاکسی، مسافران و راننده را به‌سادگی در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند. این دستگاه به سوکت فندک متصل می‌شود و با روشن شدن خودرو به طور خودکار فعال می‌شود تا کار خود را انجام دهد.

سنسی در این رابطه گفت:ما همیشه از نوآوری‌ها و همکاری‌هایی با هدف حفاظت از سلامت شهروندان میلانی حمایت کرده‌ایم. شهر ما به دلیل روحیه آزمایشی خود شناخته شده است، چراکه ساکنان آن نشان می‌دهند که همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که زندگی را بهبود ببخشند. 

منبع: ایمنا

کد خبر 714358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha