گروه ادب و هنر – ندا انتظامی: با اتمام جشنواره موسیقی فجر، کنسرت‌های دیگری فارغ از هیاهوی جشنواره در راه است.

فشردگی این کنسرت‌ها، دست کمی از جشنواره موسیقی فجر ندارد و شاید مهم‌ترین دلیل آن هم نزدیک شدن به ایام محرم باشد که برنامه‌های عادی اجرای موسیقی در تالارها اجرا نمی‌شود.

فقط برای هواداران

امروز چراغ نخستین کنسرت را گروه موسیقی آریان روشن می‌کند که در 2 نوبت به خوانندگی پیام صالحی و علی پهلوان روی سن تالار بزرگ کشور می‌روند؛ «کنسرت هوا داران آریان» نامی است که محسن رجب پور، مدیرعامل شرکت فرهنگی و هنری ترانه شرقی برای آن در نظر گرفته است.

رجب‌پور درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود، می‌گوید: عموما در اجراهای گروه آریان حدود 15 قطعه اجرا می‌شود.

در این کنسرت هم 8 قطعه از چهارمین آلبوم آریان «بی تو، با تو» اجرا می‌شود و 7 قطعه ترکیبی از آلبوم‌های قبلی این گروه است. آخرین اجرای گروه آریان تابستان امسال در جشنواره تابستانی کیش بود که به گفته مدیر ترانه شرقی، تفاوت این دو اجرا در 2 قطعه جدید خواهد بود.

فروش اینترنتی بلیت‌های این کنسرت در روز اول تمام شد و به‌دلیل محدودیت جا، تبلیغی برای این اجرا به شکل گسترده صورت نگرفت. خرید بلیت بیشتر توسط هواداران این گروه انجام شد که از طریق ای‌میل ترانه شرقی، از کنسرت باخبر شده بودند.

اگر منتظر اجرای گروه آریان با کریس دی برگ هستید، بد نیست بدانید که این کنسرت لغو نشده اما رجب پور ادامه می‌دهد: سوء تفاهم‌هایی در این میان به‌وجود آمده بود که همگی کذب محض بودند.

به‌دلیل همین سوء تفاهم‌ها تصمیم گرفتیم که کنسرت را با تاخیر اجرا کنیم تا فضای مناسب ایجاد شود. با این حال هنوز درخواست مجوز این کنسرت مشترک به مرکز موسیقی داده نشده است.

رجب پور با اشاره به‌‌لغو شدن کنسرت گروه خارجی دبو در آخرین لحظات تصریح می‌کند: دی برگ یک هنرمند جهانی است و اگر قرار باشد که برای اجرای کنسرت به ایران بیاید، باید با امنیت کامل و کمترین حاشیه باشد. گروه آریان در اسفند ماه هم در 3 شب، 6 بار روی صحنه می‌رود.

نینوا و کلیدر

کنسرت مشترک حسین علیزاده و محمد رضا درویشی به‌همراه ارکستر ملی اوکراین، در 2 شب اجرا می‌شود؛ این کنسرت جمعه این هفته 2 بار و شنبه آینده در یک نوبت در تالار بزرگ کشور برگزار خواهد شد.

در بخش اول این کنسرت، قطعه کلیدر براساس رمان محمود دولت آبادی از ساخته‌های محمدرضا درویشی و در بخش دوم قطعات نینوا، عصیان و ترکمن از ساخته‌های حسین علیزاده اجرا می‌شود.علیزاده خود نیز در اجرای قطعه ترکمن به‌عنوان یکی از تکنوازان روی صحنه خواهد رفت.

بهرنگ تنکابنی به همراه کیوان فرزین تهیه کنندگی این کنسرت را برعهده دارند. تنکابنی درباره استقبال از این کنسرت می‌گوید: استقبال از کنسرتی که خواننده دارد با اجرای بدون خواننده متفاوت است.

با این حال استقبال مردم از این کنسرت که در موسیقی جدی جا می‌گیرد، خوب بوده طوری که برنامه‌های تبلیغاتی که در نظر داشتیم را لغو کردیم.

به یاد استاد

گروه دیگری که در 5 و 6 دی ماه موسیقی اجرا می‌کند، گروه موسیقی چکاوک به سرپرستی رضا شایسته است که به یاد اسدالله ملک روی سن تالار وحدت می‌روند.در این اجرا میلاد کیایی، نوازنده سنتور به‌عنوان میهمان در کنار گروه قرار می‌گیرد.

این کنسرت ساعت 18:30در تالار وحدت روی صحنه می‌رود که عواید حاصل از شب اول این کنسرت، به انجمن حمایت از بیماران جذامی ایران تعلق می‌گیرد.

برگزیده جشنواره

برگزیده موسیقی سنتی بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در روزهای 4و 5 دی ماه در تالار وحدت کنسرت می‌دهد.گروه آبیدر که در جشنواره موسیقی فجر 24، مقام دوم را در بخش موسیقی سنتی به دست آورد، به خوانندگی عزیز شاهرخ -خواننده موسیقی کردی- به اجرای برنامه می‌پردازد.

کد خبر 71392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز