یک عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها با اشاره با سوابق صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه مدیری می‌خواهد که هماهنگ کننده باشد و تشریک مساعی و هم‌افزایی کند و چه کسی بهتر از کسی که همه سیکل فرایند مباحث اداری و تجربی را طی کرده است.

بامیری

به گزارش اهمشهری‌آنلاین، حسین بامیری در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(کار) در موافقت با این گزینه پیشنهادی گفت: آقای مرتضوی همه فرآیند مدیریت اجرایی کشور را را از بخشداری تا شهرداری و استانداری و معاونت اجرایی ریاست جمهوری طی کرده است.

نماینده لردگان با بیان اینکه «وزارت‌خانه کار دارای ماهیتی ترکیبی، تخصصی و ناهمگن است» اظهار کرد: متاسفانه چند ماهی است که این وزارتخانه بدون سرپرست رها شده است، این درحالی است که چالش‌هایی نظیر بیمه بازنشستگان، مشکلات کارگران و تعاونی‌ها و بحران‌های اجتماعی و صنفی که در سنوات گذشته تا الان وجود داشته باید هرچه سریع‌تر حل رو فصل شود؛ با توجه به این موضوعات وزیر این وزارتخانه نیاز به یک فرد با چند خصوصیت اثرگذار دارد.

این نماینده مجلس افزود: وزیر کار باید مدیری مجرب و ورزیده باشد، تجربه اجرایی کافی را در چنته داشته باشد و درد آشنا باشد؛ این وزارتخانه مدیری می‌خواهد که هماهنگ کننده باشد و تشریک مساعی و هم‌افزایی کند و چه کسی بهتر از کسی که همه سیکل فرایند مباحث اداری و تجربی را طی کرده و صولت مرتضوی الان آیینه تمام نمای یک مدیر مجرب و توانمندی است که می‌تواند همه نابسامانی‌ها را در این وزارتخانه عریض و طویل به سامان برساند.

بامیری با طرح این پرسش که مگر وزارت کار محل کارورزی و تجربه اندوزی است؟ گفت: اگر حلقه مفقوده نمایندگان خانه ملت تجربه، تخصص و تعهد و اشرافیت کامل است، آقای مرتضوی شاخصه‌ها و مولفه‌های اصلی را در کارنامه خود دارد و سابقه مدیریتی او هم طولانی و هم همه جانبه است.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با اشاره به سابقه حضور صولت مرتضوی در شهرداری مشهد گفت: همه کسانی‌که در حوزه مدیریت شهری و روستایی به ویژه کلان شهرهایی نظیر تهران، مشهد، اصفهان و شیراز کار کرده‌اند، می‌دانند که تقویت کدهای درآمدی و خلق درآمدهای جدید در شهرداری مشهد کار هر کسی نمی‌تواند باشد؛ کسی که به راحتی می‌تواند مدیریت شهرداری کلان‌شهری مثل مشهد را به خوبی مدیریت کند و از طرفی با توجه به خلاءها و کمبودها و کاستی‌هایی که وجود داشت، امور را به خوبی به سامان برساند و اسباب خدمات به معادل ۳۰ میلیون ترکیب جمعیتی مازاد ترکیب جمعیتی مشهور را فراهم کند، قطعاً می‌تواند با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و همچنین خلاءها و کاستی‌هایی که در وزارت کار وجود دارد، این وزارت‌خانه را به سامان برساند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: هرکسی که در شهرداری مشهد و تهران جواب‌گوی مشکلات و معضلاتی مبتلابه بوده و باشد می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و در مسأله شستا و تامین اجتماعی هم حرفی به مراتب بهتر و متناسب با مقتضیات زمانی داشته باشد.

بامیری مردم داری و همراهی فکری و سیاسی مرتضوی با دولت‌های وقت و خانه ملت و قوه قضاییه در دوران حضور در مناصب و سمت‌های مختلف را از دیگر ویژگی‌های گزینه پیشنهادی وزارت کار عنوان و اظهار کرد: به عنوان برادر ‌۳ شهید و ۲ جانباز و رزمنده و از طرف فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت به نیابت از همه ایثارگران گواهی می‌دهم که سید صولت مرتضوی هم متعهد و متخصص و هم توانمند است و ان شاءالله نمایندگان مجلس با رای قاطع خود برگ زرینی به افتخارات خود بیفزایند.

کد خبر 713384
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha