یک نانوایی در کالیفرنیا از لحظه انجماد «هان سلو» در کربنیت در فیلم جنگ ستارگان، یک مجسمه از جنس نان درست کرد. یکی از نانوایان گفت: رهگذران باور نمی‌کنند که این مجسمه از خمیر درست شده است.»

جنگ ستارگان

به گزارش همشهری آنلاین، آن‌ها این مجسمه را شبانه درست کردند، در ساعات خلوتی بعد از بسته شدن نانوایی. مادر و دختر با هم کار کردند و با آرد، آب و شکر دست به خلق مجسمه عجیب خود زدند. 

این مجسمه، آرام آرام، همین‌طور که تکه‌ها و بخش‌ها مختلف برای پختن داخل فر می‌رفت و بیرون می‌آمد، شکل گرفت. ابتدا خطوط اولیه بدن هان سولو، بعد جزئیات: حالت غمگین صورت، لب‌هایی که از درد به هم فشرده شده و دست‌هایی که ناامیدانه دراز شده‌اند. 

سرانجام، پس از یک ماه کار، مجسمه آماده شد: یک سرگرمی ۶ فوتی، ساخت هان سولوی منجمدشده در کربنیت، که به طور کامل از نان ساخته شده است. خالقان این اثر، هانالی پراون و مادرش کاترین پراون، نام اثرشان را «پان سولو» گذاشتند. 

روز یکشنبه، مجسمه آن‌ها در خارج از مغازه‌شان، نانوایی «One House» در بنیسیا، کالیفرنیا، در حدود ۴۰ مایلی شمال سانفرانسیسکو، در کنار چیدمانی از کدوهای فصلی و یک تخته سیاه به نمایش گذاشته شد که روی آن نوشته شده بود: «پان سولوی قهرمان ما به دست جاوای خبیث، در خمیر به دام افتاده است.»

عکس | مجسمه قهرمان محبوب جنگ ستارگان که از جنس نان است!
مجسمه هان سولو به دام افتاده در کربنیت که از نان ساخته شده است

این مجسمه و چیدمان کنارش توجه مشتریان و رهگذران را جلب کرد.

هانالی پروان، یکی از مالکان و نانوای این مغازه نانوایی گفت: «مردم این مجسمه را بسیار دوست دارند. می‌بینیدشان که آن را بو می‌کنند و رویش ضربه می‌زنند و می‌گویند ماجرا از چه قرار است؟ آن‌ها یک‌جورهایی باور نمی‌کنند که این مجسمه از نان درست شده است.»

اما پان سولو از نان درست شده است. خانم پروان و مادرش، صاحبان نانوایی، پان سولو را از خمیری که حاوی مخمر نیست درست کرده‌اند. خانم پروان چند سال پیش در یک کنفرانس شیرینی‌پزی درست کردن این خمیر را یاد گرفت و شروع کرد به استفاده از آن برای پخت تزئینات هالووین

سپس او و مادرش که هر دو به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه دارند، کارشان را ارتقا دادند. 

در سال ۲۰۱۸، سالی که نانوایی خانوادگی را افتتاح کردند، مجسمه یک وایت واکر ساخته شده از خمیر را در کنار تخت آهنی سریال بازی تاج و تخت ساخته شده از باگت قرار دادند. 

عکس | مجسمه قهرمان محبوب جنگ ستارگان که از جنس نان است!
تخت آهنین با نان باگت

با بازخوردهای مثبتی که از مردم گرفتند، در سال ۲۰۲۰، مجسمه‌هایی با الهام از سریال تلویزیونی ماندالورین ساختند. 

سال گذشته، آن‌ها مجسمه‌ای به نام «Dough-ki» ساختند: یک تمساح ساخته شده از نان با دندان‌های تیز و شاخ‌های خمیده که الهام گرفته از «تمساح لوکی» در سریال تلویزیونی مارول، لوکی «Loki» با بازی تام هیدلستون بود. 

امسال، آنها به پختن آدری دوم، گیاه تشنه به خون «فروشگاه کوچک وحشت» فکر کردند، اما نگران بودند که در فر جا نگیرد. بنابراین آنها سراغ هان سولو، با بازی هریسون فورد، منجمد شده در ماده کربنیت از فیلم «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» در سال ۱۹۸۰ رفتند. 

تمام مجسمه‌های نان آن‌ها برای مسابقه مترسک مرکز شهر بنیسیا ساخته شده‌اند که کسب‌وکارهای محلی را تشویق می‌کند تا مترسک‌های خلاقانه برای هالووین تدارک ببینند. 

خانم پروان گفت که ساختن پان سولو برای او بسیار مهم است زیرا او پس از ابتلا به ویروس کرونا در ژانویه ۲۰۲۱ بخش عمده حواس بویایی و چشایی خود را از دست داده است. او همیشه از بوها و مزه‌های آشپزخانه لذت می‌برد و از ۱۰ سالگی آرزو داشت که نانوا باشد و نان‌های مختلف بپزد. 

او گفت: «لذت بردن از بخش‌های مختلف غذا واقعا اهمیت دارد.» او معتقد است که مجسمه‌شان، ارزش ساعت های طولانی را که او و دخترش روی آن کار می‌کردند، داشته است. 

منبع: ترجمه از نیویورک تایمز با کمی تغییر. 

کد خبر 712665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha