وزیر خارجه هند به همتای گامبیایی‌اش گفت که دهلی نو «به طور جدی در حال تحقیق» درباره مرگ ۶۹ کودک است که در یک گزارش مقدماتی به داروهای ساخت هند مربوط شده‌اند.

india

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات بهداشتی هند اعلام کردند تولید در کارخانه شرکت داروسازی داخلی Maiden Pharmaceuticals  را در سونپارت در شمال هند را پس از انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت که شربت‌های سرفه و سرماخوردگی این شرکت را به مرگ ۶۹ کودک در گامبیا مربوط کرده بود. متوقف کرده‌اند.

اس جایشانکار، وزیر خارجه هند در توئیتی نوشت، این موضوع «به طور جدی بوسیله مقامات مربوط در دست بررسی است.

این مرگ‌ها که بدترین حادثه مربوط به داروهای ساخت هند بوده‌اند، ضربه‌ای به صنعت داروسازی هند هسند که صاداراتش در دهه گذشته دو برابر شده و در سال مالی با شروع از ماه مارس به رقم ۲۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

هند که به «داروخانه جهان» مشهور است، ۴۵ درصد داروهای ژنتریک برای آفریقا را تهیه می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت هفته پیش یک گزارش هشدار درباره فراورده پزشکی منتشر کرد که در آن از مقامات ناظر دارویی خواسته بود که داروهای شرکت Maiden را از بازار خارج کنند.

سازمان جهانی بهداشت گفت آنالیز چهار داروی ساخت شرکت Maiden – محلول خوراکی پرومتازین، شربت سرفه کوفکسمالین، شربت سرفه بچه ماکوف و شرکت سرماخوردگی ماگریپ ان- نشان‌دهنده وجود مقدار «غیرقابل‌قبول» از دی‌اتیلین گلیکول و اتیلن گلیکول بوده است که می‌توانند سمی باشد و آسیب حاد کلیوی ایجاد کنند.

مقامات هندی فعالیت‌های تولیدی این شرکت را پس از بازرسی کارخانه اصلی آن در ایالت هاریانا که «نشاندهنده تخطی در فعالیت‌های تولیدی و آزمایشی» بود، متوقف کرده‌اند.

کد خبر 712189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha