سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران جزییات ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران را تشریح کرد.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجنبی شفیعی درباره رونمایی نمادین از تاکسی‌های جدید در هشتمین شنبه امید و افتخار توضیح داد: فردا دو هزار دستگاه تاکسی تحویل داده شده در پروژه نوسازی تاکسی‌های شهر تهران به صورت نمادین رونمایی خواهد شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون دوهزار دستگاه تاکسی جدید تحویل رانندگان تاکسی‌رانی شده که این تعداد تا آبان ماه به ۲۸۰۰ عدد خواهد رسید. البته تنها ١٠٠دستگاه از این تعداد به صورت نمادین روز شنبه رونمایی و تحویل خواهد شد.

او در رابطه با نوع خودروهای تحویل داده شده، گفت: تمام تاکسی‌های تحویل شده سمند و سورن پلاس هستند که به واسطه مشکلی که در شماره گذاری آنها پیش آمده بود از ابتدای سال تا همین اواخر دچار تعویق در تحویل بودند در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شهرداری تهران این خودروها شماره گذاری و تحویل داده شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل عمومی و هزینه‌ای که برای آماده سازی و خرید اتوبوس‌ها شده است، گفت: قیمت تقریبی اتوبوس‌ها حدوداً چهار و نیم میلیارد تومان است که برای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس رقمی معادل ٩٠٠میلیارد است. رقم تمام شده ۶۳ دستگاه اتوبوس هم بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده که جمعاً هزار میلیارد تومان برای خرید ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس هزینه شده است.

او پیرامون مزایای ورود این ناوگان حمل‎‌ونقل عمومی به شهر تهران، تصریح کرد: شهر تهران حداقل به ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در شروع دوره مدیریت شهری، حدود دوهزار دستگاه فعال در پایتخت وجود داشت که امروز با وجود تلاش‌های انجام شده و تعمیرات و نوسازی‌ها، این رقم به حدود ۲۷۰۰ دستگاه افزایش یافته. این دویست و شصت و سه دستگاه حدود ده درصد از نیاز ناوگان را تأمین می‌کند که همه اینها برای رفاه مردم و حدود زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه اثرات مثبتی دارد.

کد خبر 712153
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha