همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تائید آغاز روند تحویل سامانه موشکی اس300 از سوی روسیه به ایران تاکید کرد: این سامانه در جهت تقویت پدافند از مرزها و سرزمین جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته می‌شود.

اسماعیل کوثری روز یکشنبه اول دی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این زمینه چندین سال با روس‌ها مذاکره شده که نهایتا به توافقات خوبی دست یافتیم که اکنون در حال اجرایی‌شدن است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سامانه موشکی در جهت تقویت دفاع و پدافند از مرزها و سرزمین ایران عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش‌های منفی اسرائیل به تحویل این سامانه موشکی از سوی روسیه به ایران نیز گفت: اسرائیلی‌ها همیشه به دنبال ایجاد مانع برای جمهوری اسلامی در همه موضوعات هستند اما کشورها مستقل تصمیم می گیرند و بر اساس استقلال خود تصمیم می‌گیرند که با چه کشورهایی و در چه زمینه‌هایی ارتباط داشته باشند.

کوثری تصریح کرد: در مساله تحویل سامانه موشکی اس300 نیز طی روابط خوب تهران - مسکو در چند سال اخیر به نتیجه رسیده و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند مانع روابط خوب ایران و روسیه شوند.

وی تاکید کرد: ما در ابعاد دیگر نیز با کشورهای دوست خود در زمینه‌های مختلف، ارتباط برقرار می‌کنیم.

درباره اس- 300

سامانه ضد موشک اس ۳۰۰ یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد موشک است.

این سامانه دفاع هوایی، به موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و هر هدفی که دارای سرعت بالا باشد، مجهز می‌شود.

سامانه مذکور که دارای حداکثر برد 200 کیلومتر است، می‌تواند به‌طور همزمان با 6 هدف و با فرستادن 2 موشک به هر هدف درگیر شود.

کد خبر 71188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز