یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی امشب آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات می‌تواند نقطه عطفی در سرنوشت قهرمانی لیگ‌برتر باشد.

 لیورپول این بار در قامت یک صدرنشین به لندن سفر می‌کند، در حالی که آرسنال با 8 امتیاز اختلاف در رده پنجم ایستاده. همین فاصله نسبتا زیاد، مردان ونگر را مجبور می‌کند تا تنها به دنبال پیروزی باشند چرا که از دست دادن امتیاز به معنی پایان امید قهرمانی خواهد بود. از سوی دیگر لیورپول هم می‌خواهد با پیروزی در این بازی که یکی از موانع دشوار در راه قهرمانی است، صدرنشینی‌اش را تا نیم‌فصل حفظ کند.

آرسنال در این فصل عملکرد پرنوسانی داشته و نکته بارز در رفتار این تیم درخشش در برابر مدعیان و ناکامی مقابل تیم‌های کوچک است؛ تیمی که به فولام، هال‌سیتی، استوک، منچسترسیتی و آستون‌ویلا باخته، توانسته منچستریونایتد و چلسی دو مدعی قهرمانی را شکست دهد. همین موضوع آرسنالی‌ها را به پیروزی در بازی امروز امیدوار می‌کند.

فان‌پرسی معتقد است که آرسنال چاره‌ای جز پیروزی در این بازی ندارد: «تنها شانس ما برای قهرمانی، پیروزی در بازی‌های بزرگ است. اگر بتوانیم لیورپول را ببریم، فاصله
 به 5 امتیاز می‌رسد و هر اتفاقی ممکن است.» او هنوز نتوانسته خاطره تلخ شکست مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان را فراموش کند و حالا به فکر انتقام است. در آن بازی، آرسنال در دقایق پایانی توسط آدبایور به گل رسید که به معنی صعود آرسنال بود، ولی لیورپول بلافاصله با پنالتی جرارد و گل بابل جبران کرد. فان‌پرسی می‌گوید: «آن بازی تا چند هفته از ذهنم پاک نمی‌شد و هنوز هم نمی‌فهمم چه اتفاقی افتاد. تا 6 دقیقه به پایان بازی صعود کرده بودیم. ولی آنها با شروع بازی توپ را به رایان (بابل) دادند و او توانست یک پنالتی بگیرد. این گل کار ما را تمام کرد. در این سطح، فاصله میان پیروزی و شکست یک خط باریک است.»

اما نباید فراموش کرد که لیورپول در فصل جدید تیم متفاوتی است. این تیم در ابتدای فصل برای اولین بار در دوران بنیتس موفق شد منچستریونایتد را شکست دهد و چند هفته بعد توانست به 86 بازی خانگی بدون شکست چلسی پایان دهد. این آمار خوب لیورپول را به پیروزی در لندن هم امیدوار کرده حتی اگر این تیم از سال 2000 موفق به پیروزی در زمین آرسنال نشده باشد. خوسه رینا، دروازه‌بان لیورپول به موفقیت تیمش در این بازی خوشبین است و می‌گوید: «ما می‌توانیم در هر ورزشگاهی پیروز شویم. در این فصل در استمفوردبریج پیروز شدیم؛ کاری که اخیرا نتوانسته بودیم انجام دهیم. بنابراین حالا باور داریم که می‌توانیم در امارات هم به پیروزی برسیم.»

ولی ماسکرانو بابت عملکرد خوب آرسنال در بازی‌های بزرگ کمی نگران است و می‌گوید: «در این فصل چلسی و یونایتد را شکست داده‌ایم ولی باید به خاطر داشته باشیم که آرسنال هم این کار را کرده است. فکر می‌کنم آنها مقابل تیم‌های بزرگ خیلی بهتر بازی می‌کنند، بنابراین این یک بازی دشوار خواهد بود. ولی اگر بازی خودمان را انجام دهیم و از فکرمان استفاده کنیم، می‌توانیم برنده باشیم.»

بنیتس که این هفته جراحی سنگ کلیه داشته با گذشت دوران نقاهت امروز می‌تواند روی نیمکت لیورپول بنشیند. به نظر می‌رسد که او پس از 5/4 سال اقامت در لیورپول، اولویت هواداران آنفیلد را به خوبی درک کرده. فتح جام حذفی در سال 2004 و لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 افتخارات رافا در این دوره است. ولی بنیتس خوب می‌داند که برای تضمین جایگاهش در تالار افتخارات باشگاه و هماوردی با نام‌هایی مانند بیل شنکلی و باب پیسلی باید فاتح لیگ برتر شود. کنی دالگلیش آخرین مربی در عصر پرافتخار باشگاه بود که در سال 1990 آخرین قهرمانی لیگ را برای لیورپول به دست آورد و به نظر می‌رسد این فصل بهترین فرصت برای بنیتس است که به انتظار 18 ساله هواداران پایان دهد.

بنیتس که با والنسیا تجربه قهرمانی لالیگا را دارد، وضعیت دو تیم را به یکدیگر تشبیه می‌کند و می‌گوید: «هر دو تیم برای قهرمانی نیاز دارند که سایر تیم‌های بزرگ نتایج بدی بگیرند. این دقیقا همان اتفاقی بود که در زمان قهرمانی با والنسیا افتاد. رئال مادرید و بارسا در دوران انتقالی بودند و این راه ما را هموار کرد. لیورپول هم برای قهرمانی در لیگ برتر نیاز به این دارد که چلسی، منچستر و آرسنال که منابع مالی قوی‌تری دارند فصل بدی داشته باشند.»

بنیتس برای این بازی حساس، بار دیگر فرناندو تورس بهترین گلزن تیمش را در اختیار ندارد، ولی فابیو اورلیو پس از سه هفته غیبت به ترکیب اصلی برمی‌گردد. خبر خوب برای ونگر، بازگشت سمیر نصری است که دست سرمربی آرسنال را برای انتخاب یک خط میانی متوازن باز می‌گذارد ولی کولوتوره غایب است و بنتنر هم ممکن است به این بازی نرسد.

کد خبر 71147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز