شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: استعفای روی‌کین از سرمربیگری ساندرلند به او کمک کرد تا از شکست احتمالی در بازگشت به اولدترافورد نجات پیدا کند.

سرالکس فرگوسن در 25 رویارویی با شاگردان سابقش تنها دو بار شکست خورده و معمولا ترحمی نسبت به آنها ندارد. او شنبه هفته گذشته منچسترسیتی را با مربیگری مارک هیوز شکست داد و چهارشنبه شب در جام اتحادیه مقابل بلکبرن، تیم پل اینس که این روزها تحت فشار است به پیروزی 5 بر 3 رسید. در این بازی توز به تنهایی زننده 4 گل بود.

کین که سابقه 12 سال بازی با پیراهن منچستریونایتد را دارد شروع نسبتا خوبی با ساندرلند داشت ولی 5 شکست در 6 بازی اخیر موجب شده تا این تیم به رده هجدهم سقوط کند. شکست خانگی 4 بر یک هفته گذشته مقابل بولتون فشار روی این مربی جوان را افزایش داد تا او به طور غیرمنتظره‌ای استعفا بدهد. سم آلاردایس که سابقه بازی در ساندرلند و همچنین دستیاری پیتر رید در این تیم را دارد، آمادگی‌اش برای جایگزینی روی کین را اعلام کرده است.

منچستریونایتد که در حال حاضر با یک بازی کمتر در رده سوم است و به ترتیب 6 و 5 امتیاز با لیورپول و چلسی فاصله دارد، به تدریج به صدر جدول نزدیک می‌شود. ریوفردیناند مدافع این تیم می‌گوید: «خیلی دوست دارید که از روز اول صدرنشین لیگ باشید، ولی معمولا این اتفاق نمی‌افتد. ما هنوز به توانایی‌هایمان باور داریم و می‌توانیم با10 یا 20 بازی بدون شکست ادامه دهیم. هدف ما این است که تا کریسمس فاصله‌مان با صدر جدول کم باشد و سال بعد به سوی قهرمانی حرکت کنیم.»

لیورپول که با وجود تساوی خانگی بدون گل مقابل وستهم با 34 امتیاز صدرنشین است، سفر کوتاهی به وستهم خواهد داشت. این تیم هم مانند ساندرلند وضعیت خوبی ندارد و پس از 9 بازی بدون پیروزی در رده نوزدهم ایستاده. با این وجود لیورپول در غیاب فرناندو تورس مصدوم در بازی‌های اخیر مشکل گلزنی داشته و بنیتس باید راه‌حل تازه‌ای پیدا کند.

چلسی پس از شکست خانگی هفته گذشته مقابل آرسنال، میهمان بولتون است که پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته. پیروزی هفته گذشته مقابل ساندرلند، چهارمین پیروزی این تیم در 5 بازی اخیر محسوب می‌شد و موجب صعود این تیم به رده نهم شد، ولی چلسی هم در فصل جاری در همه بازی‌های خارج از خانه پیروز شده است.

نکته جالب این بازی بازگشت آنلکا به ورزشگاه ریباک است. مهاجم فرانسوی که با 12 گل‌زده بهترین گلزن لیگ برتر محسوب می‌شود، در میانه فصل گذشته، بولتون را که برای بقا می‌جنگید، ترک کرد. با این وجود کریس اوانز، مربی بولتون معتقد است که آنلکا شایسته این نیست که توسط هواداران هو شود.آرسنال هم پس از پیروزی روحیه بخش هفته گذشته مقابل چلسی، میهمان ویگان است.

تیم دوم آرسنال در ابتدای فصل موفق شد ویگان را در جام اتحادیه با 3 گل شکست دهد و به نظر نمی‌رسد که تیم یازدهم جدول بتواند برای مردان ونگر دردسرساز شود. آرسنال در حال حاضر با 26 امتیاز و 8 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول، در رده چهارم است.در این بازی گالاس به دلیل مصدومیت غایب است، ولی کولوتوره و ابوئه آماده بازی هستند. همچنین ادواردو مهاجم کروات این تیم که سال گذشته دچار شکستگی استخوان ساق پا شد تمریناتش را شروع کرده و حتی در بازی‌های دوستانه 90 دقیقه بازی کرده است.

کد خبر 70119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز