چربی اضافی بدن خبر بدی برای سلامتی ماست اما طبق مطالعات جدید باید بیشتر به محل انباشت چربی دقت کنید. چربی زیرجلدی چربی ایمن تری است که زیر پوست قرار دارد و راحت‌تر می‌توان از شر آن خلاص شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، چربی احشایی چربی خطرناک بدن است که عمیق‌تر در بدن ذخیره می شود و بر اندازه و شکل و سیستم های بدن ما تاثیر می گذارد.

چربی احشایی یک چربی فعال است به این معنی که تعادل شیمیایی بدن ما را تغییر می دهد و منجر به بیماری مزمن می‌شود، همچنین می تواند اطراف اندام‌های حیاتی ما بنشیند و بر عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

محققان بر این باورند که دور گردن بیش از ۱۴ اینچ برای زنان و ۱۷ اینچ برای مردان نشان دهنده خطر بیشتر بیماری های قلبی است. چربی گردن می تواند به مجاری هوایی اصلی بدن فشار وارد کند و تنفس را برای افراد سخت تر کند.

برای مردان و زنان افزایش اندازه سینه ناشی از ذخیره چربی یک علامت هشدار است. سلول های چربی هورمون استروژن را تولید می‌کند و افزایش استروژن می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. وجود چربی در بالای بازوها نشانه داشتن چربی اضافه در کل بدن است. چربی اضافی روی بازوها معمولا نشان دهنده چاقی و بی ام آی بسیار بالاست.

محققان دریافتند افرادی که چربی مرمری در عضلات ران خود دارند در مقایسه با افرادی که ندارند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی و دیابت نوع ۲ هستند.

داشتن یک لایه چربی قابل نیشگون گرفتن در اطراف کمر کاملاً طبیعی است اما زمانی که ذخیره بیش از حد چربی احشایی شروع می شود، می تواند باعث افزایش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا شود. چربی احشایی شکم می تواند شما را در برابر برخی سرطان ها از جمله سینه و روده بزرگ آسیب‌پذیرتر کند.

کد خبر 710685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha