شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: خوان‌ده راموس در دومین بازی‌اش روی نیمکت رئال‌مادرید، امشب با والنسیا، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی روبه‌رو می‌شود.

 کار راموس در تیم پرافتخار پایتخت با شکست 2 بر صفر در نبرد حیثیتی ال‌کلاسیکو در نوکمپ شروع شد. روزنامه‌های مادریدی اما در اقدامی بی‌سابقه با وجود شکست رئال مقابل بارسا به تمجید از عملکرد او پرداختند. راموس که تنها 4 روز قبل از این بازی جانشین برندشوستر شد، با وجود مصدومان فراوانش تیمی سازمان‌دهی‌شده به زمین فرستاد که توانست 83 دقیقه در برابر خط حمله ترسناک بارسا مقاومت کند.

این در حالی است که این خط دفاع با دریافت 24 گل در 14 بازی بزرگترین نقطه‌ضعف تیم در زمان سرمربی آلمانی بود. اما خوشبینی روزنامه‌ها و بازیکنان مادریدی هم نمی‌تواند موجب نادیده گرفتن عواقب این شکست در جدول رده‌بندی شود. رئال در حال حاضر 26 امتیازی است و با 12 امتیاز فاصله نسبت به بارسای صدرنشین در رتبه ششم قرار دارد. تاکنون هیچ تیمی در لالیگا نتوانسته با جبران فاصله 12 امتیازی به عنوان قهرمانی برسد، ولی راموس دلیلی برای ناامیدی نمی‌بیند: «بارسا فعلا در اوج است، ولی برای هر تیمی دوران سخت هم وجود دارد. باید منتظر بمانیم و از افت آنها استفاده کنیم و بازی به بازی پیش برویم.»

والنسیا در حال حاضر با 30 امتیاز در رده دوم است و این نشان می‌دهد که رئال در سانتیاگوبرنابئو کار آسانی ندارد، به ویژه اینکه بحران مصدومیت تیم هنوز برطرف نشده. وسلی اسنایدر که در نیمه‌اول بازی مقابل بارسا مجبور به ترک زمین شد، تمرینات انفرادی را شروع کرده و امیدوار است که به بازی امشب برسد. میگل تورس هم به تمرینات تیم اضافه شده. در عوض رائول به دلیل سرماخوردگی در تمرینات روزهای اخیر غایب بوده و حضورش در این بازی تنها در لحظات پایانی مشخص می‌شود.

سرجیو راموس هم به دلیل محرومیت در این بازی غایب است ولی روبن و مارسلو پس از محرومیت در ال‌کلاسیکو امشب اجازه بازی دارند. بال هلندی که اولین بازی‌اش با راموس را تجربه خواهد کرد در تمجید از این مربی جدید می‌گوید: «او با همه صحبت می‌کند. برای او خیلی مهم است که همه بازیکنان را بشناسد. به عقیده من، خیلی خوب است که مربی با بازیکنان دائما صحبت کند. من این روش کاری را دوست دارم.» او اضافه می‌کند که سبک راموس را به شوستر ترجیح می‌دهد: «مقایسه روش این دو کار دشواری است. یکی خیلی صحبت می‌کند و دیگری اصلا صحبت نمی‌کند. هر مربی روش خودش را دارد.

شخصا روش جدید را می‌پسندم ولی این چیزی است که در دوره مربیگری شوستر هم گفته بودم. تمرین روز سه‌شنبه سخت‌ترین تمرینی بود که از زمان آمدن به رئال انجام دادم ولی از آن خوشم آمد چون برای اصلاح این وضعیت باید به سختی کار کنیم. باید به همان سطحی برسیم که سال گذشته نشان دادیم.» او درباره شرایط رئال در جدول می‌گوید: «هنوز پیش آمدن هر اتفاقی ممکن است ولی از این لحظه تنها باید به فکر خودمان باشیم و پیشرفت کنیم.»

خریدهای زمستانی

این آخرین بازی رئال‌مادرید پیش از تعطیلات دوهفته‌ای سال نو است و مدافع عنوان قهرمانی امیدوار است که پس از 4 شکست در 5 بازی قبلی، سال را با پیروزی به پایان ببرد. کسب 3 امتیاز به رئال کمک می‌کند که فاصله‌اش با مدعیان قهرمانی بیشتر نشود و فرصت پیدا می‌کند که با خریدهای جدید برای نیم‌فصل دوم تقویت شود.

بعد از قطعی شدن خرید کلاس‌یان هونتلار، مهاجم آژاکس که قرار است جای خالی فان نیستلروی مصدوم را پر کند، به نظر می‌رسد که پورتسموث هم با انتقال لاسانا دیا‌را موافقت کرده است. هافبک دفاعی فرانسوی که ویژگی‌هایی شبیه ماکه‌‌له‌له دارد، قرار است جای ممدو دیارا را پر کند که به دلیل جراحی زانو تا آخر فصل غایب است.

رئال همچنین می‌خواهد دنی پارخو بازیکن تیم جوانانش را که در ابتدای فصل به طور قرضی
به کوئینزپارک رنجرز رفت، بازگرداند. همچنین پپه و هاینتزه تمرینات انفرادی‌شان را شروع کرده‌اند و احتمالا برای بازی بعدی تیم مقابل ویارئال در سال جدید آماده می‌شوند.

والنسیا در چنین شرایطی به انتقام شکست در سوپرجام اسپانیا فکر می‌کند. این تیم با وجود پیروزی 3 بر 2 در بازی رفت در مستایا، در سانتیاگوبرنابئو مقابل رئال‌مادرید 9 نفره شکست خورد و جام را از دست داد. خواکین، بال والنسیا می‌گوید: «به عنوان یک بازیکن همیشه احساس نیاز به انتقام را در خودتان دارید چراکه در آن بازی شکست سختی خوردیم. درست است که رئال در شرایط خوبی نیست ولی نباید در این دام بیفتیم که فکر کنیم شکست آنها کار آسانی است.»

والنسیا پس از یک فصل بی‌فروغ توانسته با مربیگری اونای امری جوان به جمع مدعیان قهرمانی بازگردد. مسئولان والنسیا با وجود مشکلات اقتصادی، ستاره‌هایشان یعنی داوید ویا و داوید سیلوا را حفظ کردند و نتیجه آن را با حضور در رتبه دوم می‌بینند. امری که در بازی چهارشنبه‌شب مقابل سنت‌اتین در جام یوفا به اکثر بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود، در دو روز اخیر تمرینات تیمش را به استراتژی بازی با رئال اختصاص داده هرچند راموس در نوکمپ تیمش را با تفکری تدافعی به زمین فرستاد، ولی این بار در خانه مجبور است حمله کند و این بهترین فرصت برای والنسیا است که روی تخصص اصلی‌اش یعنی ضدحمله به میزبان ضربه بزند.

داوید ویا هافبک ملی‌پوش والنسیا معتقد است که در این بازی شانس هیچکدام از دو تیم برای پیروزی بیشتر از دیگری نیست: «بازی ممکن است به نفع هرکدام از دو تیم رقم بخورد و من امیدوارم والنسیا برنده باشد. این بازی مهمی است، چون ما 4 امتیاز بیشتر از آنها داریم و این فاصله می‌تواند بیشتر هم بشود.»

کد خبر 71061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز