شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: در آستانه بازی امشب میان بارسلونا و رئال‌مادرید، خوان‌ده راموس بیش از ستارگان دو تیم مورد توجه قرار گرفته.

 انتصاب این مربی اسپانیایی به جای شوستر در فاصله 4 روز تا ال‌کلاسیکو تصمیمی کاملا غیرمنتظره بود، ولی به نظر می‌رسد که این ریسک بزرگ همه معادلات بازی را بر هم زده باشد. آمادگی آرمانی بارسا که در 11 بازی از 12 بازی اخیرش در لالیگا به پیروزی رسیده و نمایش متزلزل رئال‌مادرید، موجب شده بود که از یک هفته پیش همه از پیروزی آسان صدرنشین صحبت کنند.

حتی برندشوستر هم پس از شکست رئال مقابل سویا اعتراف کرد که پیروزی در نوکمپ در شرایط فعلی غیرممکن است، ولی امشب رئال با راموس حداقل یک تیم از پیش باخته نخواهد بود.

اولین بازی راموس روی نیمکت رئال چهارشنبه شب با پیروزی 3 بر صفر مقابل زنیت به پایان رسید و حالا سفیدپوشان با روحیه بهتری به خانه رقیب سنتی می‌روند. راموس پس از این پیروزی گفت: «از عملکرد بازیکنان راضی‌ام.

بازیکنان با عادت کردن به روش جدید به تدریج اعتمادشان را دوباره پیدا می‌کنند و فکر می‌کنم وضعیت بهتر شود. ما چند بازیکن عالی داریم. اگر بازیکنان بین‌المللی‌مان در اوج باشند، ما شانس پیروزی داریم.» راموس اضافه کرد: «در این بازی نکات مثبتی دیدم، از جمله اینکه گلی نخوردیم.» ستاره رئال در این بازی رائول بود که دو گل زد و حالا با 64 گل‌زده در اروپا، یکه‌تاز رده‌بندی گلزنان قاره است. گفته می‌شود که او در هفته‌های اخیر ارتباطی با شوستر نداشت، ولی با آمدن راموس حداقل اختلاف بین بازیکنان و کادرفنی به پایان می‌رسد.

راموس مربی زیرکی است که به انجام تغییرات تاکتیکی غیرمنتظره شهرت دارد و همین موجب شده تا برنامه‌های گواردیولا به هم بریزد. سرمربی جوان بارسا می‌گوید: «با شوستر، کم و بیش می‌دانستیم که چه برنامه‌ای دارند. با مربی جدید آنها برنامه متفاوتی خواهند داشت. این بازی سختی برای ما خواهد بود.» گواردیولا اضافه می‌کند که برای شناخت افکار راموس بازی‌های قبلی این مربی، به ویژه در دوره مربیگر‌ی‌اش در سویا را تماشا کرده است.
اما آنچه احتمال موفقیت راموس را کمتر می‌کند، غیبت تعداد زیادی از بازیکنان کلیدی است.

علاوه بر مصدومیت هاینتزه، پپه، اسنایدر، دیارا و فان نیستلروی، روبن و مارسلو هم برای این بازی محرومند. در این وضعیت مهمترین دغدغه راموس یافتن یک ترکیب مناسب برای خط دفاعی خواهد بود. در عوض بارسا امشب همه ستارگانش را در اختیار دارد. گواردیولا در بازی سه‌شنبه مقابل شاختار به تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش از جمله مسی و اتوئو استراحت داد. گودیانسن با وجود شکست بارسا نمایش خوبی داشت و روزنامه آس خبر می‌دهد که او امشب هم در کنار یحیی توره و ژاوی یکی از سه هافبک میانی خواهد بود.

همچنین قرار است مسی، اتوئو و آنری در خط حمله بازی کنند.در آستانه این بازی بازار پیش‌بینی هم داغ است. خوسه لوئیس ساپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا هم که طرفدار سرسخت بارسلوناست، پیروزی 5 بر یک مردان گواردیولا را پیش‌بینی می‌کند. البته نمی‌توان حرف‌های ساپاترو را چندان اغراق‌آمیز دانست چراکه بارسا در 14 بازی 44 گل به ثمر رسانده (متوسط بیش از سه گل در هر بازی) و با ادامه این روند می‌تواند رکورد جدیدی به جا بگذارد. رکورد بیشترین گل‌زده در یک فصل در حال حاضر به تیم رئال‌مادرید در دوران جان توشاک تعلق دارد.

کد خبر 70609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز