برخی گزارش‌ها در آمریکا حکایت از این دارد که هکرهای روسی حمله‌ای سایبری انجام داده‌اند که منجر به آفلاین شدن چندین وب‌سایت دولتی ایالات متحده شد.

حملات سایبری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، ادعا می‌شود که گروه Killnet طرفدار کرملین، وب‌سایت‌هایی را در کلرادو، کنتاکی و می‌سی‌سی‌پی هدف قرار داده که باعث قطعی در سراسر کشور شده است.

وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفتند حاوی اطلاعاتی درباره نحوه ثبت‌نام آمریکایی‌ها برای رأی دادن قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای بودند.

مشخص نیست که آیا این وب‌سایت عمدا توسط هکرها هدف قرار گرفته است یا خیر.

اما، دفتر فناوری اطلاعات فرمانداری کلرادو گفت که این وب سایت به دلیل حمله سایبری که توسط یک بازیگر خارجی ناشناس مسئولیت آن را بر عهده گرفت، از کار افتاد.

این گروه هک سایبری از آن زمان ادعا کرده است که بر شبکه ورود مورد استفاده هزاران وب‌سایت وزارت دفاع تأثیر گذاشته است.

همچنین به گزارش روزنامه میرر، این تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که Killnet برنامه‌هایی را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته بود که نشان می‌داد قصد دارد موسسات آمریکایی را هدف قرار دهد.

هکرها محتوای ضد ناتو و غرب را در تلگرام به اشتراک گذاشته‌اند. اما، مقامات FBI گفته‌اند که هرگونه تلاش برای هک بعید است که باعث اختلال گسترده شود.

بازرسان افزودند: «هر گونه تلاشی که توسط FBI و CISA (آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت) ردیابی شده بود، با حداقل یا بدون اختلال در روند انتخابات مسدود و یا با موفقیت کاهش یافته است.»

بیشتر بخوانید:

از واتس‌ اپ دوری کنید! | ‏حمله مجدد موسس تلگرام به پیامرسان رقیب

اما آنها هشدار دادند که بازیگران خارجی ممکن است به دنبال انتشار یا تقویت ادعاهای نادرست یا اغراق‌آمیز در مورد نقض احتمالی زیرساخت‌های انتخاباتی باشند.

کد خبر 710411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha