یک گزارش جدید می‌گوید که هکرهای حوزه دارایی‌های دیجیتال برای یک سال با کسب ثروتی بالغ بر ۳ میلیارد دلار رکوردی را برای خود به ثبت رسانده‌اند.

رمزارز

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت Chainalysis، متخصص بلاک‌چین گزارش داد که تاکنون حدود ۷۱۸ میلیون دلار در ماه اکتبر به سرقت رفته و مجموع ناخالص سال در حال حاضر به بیش از ۳ میلیارد دلار (معادل تقریبی ۹۶ تریلیون تومان) رسیده است. تامین مالی غیرمتمرکز یا پروتکل‌های DeFi، اهداف اصلی بوده‌اند.

Chainalysis امروز (پنجشنبه) در توییتر اعلام کرد: «اکتبر بزرگ‌ترین ماه برای فعالیت هکرها در سال ۲۰۲۲ بوده است.»

پروتکل‌ها الگوریتم‌های مبتنی بر نرم‌افزار را به کار می‌گیرند تا سرمایه‌گذاران رمزارز را قادر به تجارت، قرض‌گیری و وام منهای حضور یک واسطه مرکزی کنند. هکرها توانسته‌اند با موفقیت از کدگذاری، امنیت و ساختار بازارهای DeFi بهره‌برداری کنند.

یکی از این هک‌ها جایی بود که یک هکر حدود ۱۰۰ میلیون دلار از سرویس DeFi Mango را با دستکاری قیمت توکن آن غارت کرد و در این فرآیند، سپرده‌گذاران روی پلتفرم را از بین برد.

هفته گذشته یکی دیگر از این موارد گزارش شد که یک هکر ۲ میلیون بایننس سکه به ارزش نزدیک به ۵۷۰ میلیون دلار کسب کرد و برد. بایننس بعدا گفت که حدود ۱۰۰ میلیون دلار بازیابی نشده، در حالی که بقیه مسدود شده است.

بیشتر بخوانید:

Chainalysis پیش از این تخمین زده بود که گروه های وابسته به کره شمالی تقریباً یک میلیارد دلار دارایی دیجیتال را از پروتکل‌های DeFi سرقت کرده‌اند.

کد خبر 712023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha