چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای عراقی خود گفت که ماموریت ارتش انگلیس در عراق، هفت ماه آینده در موعد تعیین شده، خاتمه می‌یابد

 به گزارش ایرنا، گوردون براون و نوری المالکی در یک کنفرانس مشترک خبری در بغداد، از مذاکرات خود در خصوص خروج نظامیان انگلیسی از عراق ابراز رضایت کردند.

براون گفت که نیروهای انگلیسی پس از موعد تعیین شده خاک عراق را ترک خواهند کرد و تنها گروهی از این نیروها جهت آموزش نیروهای امنیتی عراق دراین کشور باقی می‌مانند.

وی، عمده اهداف انگلیس در عراق را پس از عبور از مرحله امنیتی، آغاز همکاری‌های گسترده در بخش‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی و امنیتی دانست.

نخست وزیر انگلیس، مشارکت در توسعه چاههای نفتی عراق و همچنین سرمایه گذاری در بازسازی این کشور را از مهمترین برنامه‌های لندن در روابط آینده‌اش با عراق توصیف کرد.
نوری المالکی هم در این کنفرانس خبری گفت که گفت وگوها با نخست وزیر انگلیس در خصوص خروج نیروهای این کشور از عراق مثبت بوده است.

وی افزود: علاوه بر بحث خروج نیروهای انگلیسی، دو طرف تمایل خود را به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های آموزش‌های نظامی، همکاری‌های اقتصادی ، فرهنگی و تجاری ابراز کردند.
نخست وزیر عراق همچنین گفت که سفر براون به عراق در شرایطی صورت می‌گیرد که عراق گام های مهمی در مسیر برقراری امنیت، بازسازی کشور و بازگرداندن حاکمیت این کشور برداشته است.

دولت عراق روز سه شنبه با تصویب یک قانون با عنوان "قانون سازماندهی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق"، به کلیه نیروهای خارجی، از جمله انگلیسی هفت ماه فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

کد خبر 70973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز