وزارت بهداشت اوگاندا مرگ یک پزشک تانزانیایی را که در این کشور کار می‌کرد، به عنوان نخستین مرگ یکی از کارکنان بهداشتی به علت شیوع اخیر این بیماری اعلام کرد.

Ebola

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جین روث آسنگ، وزیر بهداشت اوگاندا در توئیتی مرگ این پزشک ۳۷ ساله تانزانیایی به نام دکتر محمد علی را اعلام کرد.

به گفته وزیر بهداشت، علی در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) آزمایش مثبت ابولا پیدا کرد و هنگام دریافت درمان در بیمارستانی در فورت پورتال، شهرکی در حدود ۳۰۰ کیلومتری غرب پایتخت شهر کامپالا درگذشت.

اعلام شیوع ابولا، این بیماری تب‌دار مرگبار بوسیله مقامات در این کشور واقع در شرق آفریقا در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) باعث برانگیخته شدن ترس از یک بحران بهداشتی عمده در این کشور با ۴۵ میلیون نفر جمعیت شده است.

در حال حاضر واکسنی برای سویه «سودان» ویروس ابولا که عفونت‌های اخیر در اوگاندا را باعث شده است، وجود ندارد. وزارت بهداشت اوگاندا روز جمعه پیش از اعلام مرگ علی گفته بود که بیماری تا به حال ۳۵ نفر را در این کشور مبتلا کرده است و هفت نفر آنها را کشته است.

علی یکی از شش نفر کارکنان بهداشتی شامل پزشکان عمومی، یک متخصص بیهوشی و یک دانشجوی پزشکی  می‌شد که به ابولا مبتلا شده بودند.

ویروس ابولا عمدتا از طریق تماس با مایعات بدنی شخص آلوده انتشار پیدا می‌کند. علائم این بیماری ویروسی شامل ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد و گلودرد، استفراغ، اسهال و دانه‌های پوستی است.

همه‌گیری ویروس ابولا در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در کشورهای غرب آفریقا به ابتلا بیش از ۲۸۶۰۰ نفر به این بیماری انجامید که ۱۱۳۱۰ نفر از آنها در نهایت درگذشتند که معادل میزان کشندگی موردی ۴۰ درصد است.

کد خبر 709624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha