پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

پیری بخشی از زندگی است که نمی‌توانیم کاری برای آن انجام دهیم، اما بسته به انتخاب‌های سبک زندگی و عادات سلامتی مان می‌توانیم روند پیر شدن را کُندتر کنیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اگر نمی توانیم روند پیری را متوقف کنیم مطمئنا می توانیم سرعت آن را کاهش دهیم. با این وجود، علائمی وجود دارند که نشان می‌دهند ممکن است سریع تر از آن چه باید پیر می‌شوید.

اگر متوجه شدید که دچار التهاب، احتباس آب، خواب ضعیف و درد مزمن هستید احتمالا سریع تر از آن چه باید در حال پیر شدن هستید.

توده عضلانی حدود ۳۰ سالگی شروع به کاهش می کند که با افزایش سن سرعت آن افزایش می یابد. دلایل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، ورزش نکردن و مصرف برخی داروها در این زمینه دخیل است.

با افزایش سن، پوست ما نازک تر و انعطاف پذیرتر شده که خود منجر به ایجاد چین و چروک، لکه های پیری و خشکی می شود. سیگار نکشیدن، رژیم غذایی سالم و استفاده از کرم ضد آفتاب می توانند از پوستمان در برابر آسیب‌های بیش تر جلوگیری کنند.

با افزایش سن، استخوان های ما ضعیف تر، شکننده تر و سرعت بازسازیشان بیشتر می شوند. ورزش نکردن و تغذیه نامناسب این روند را تندتر می‌کند.

ریزش مو بخشی طبیعی از روند پیری است، زیرا فولیکول‌های مو به تدریج رشته های ظریف تر و ضعیف تری از مو را تولید می کنند و باید با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید. 

اگر در خواب خود مشکل دارید می تواند نشان دهنده این باشد که سریع تر از آن چه باید در حال پیر شدن هستید. بی خوابی، بیماری آلزایمر و پارکینسون را نیز افزایش می دهد.

کد خبر 709469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha