سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز در برزیل در آغاز ماراتن دو روزه سران، روسای بیش از 30 دولت و کشور از حوزه آمریکای لاتین و کارائیب با یکدیگر دیدار می‌کنند.

خبرگزاری اتریش از سالوادور دا باهیا گزارش داد، در این اجلاس که در شهر ساحلی کاستا دو سوییپه در در سواحل برزیل در اقیانوس اطلس نزدیک به  سالوادور دا باهیا برگزار می‌شود، رائول کاسترو، رییس جمهور کوبا هم حضور می‌یابد. او پیش از حضور در این اجلاس، با سفر به ونزوئلا، اولین سفر خارجی خود را به مقصد کاراکاس انجام داد.

انتظار می‌رود هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا هم در این نشست حضور یابد. لوییز ایناسیو دا سیلوا، رییس جمهور برزیل که میزبان اجلاس است، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا بر کوباست که از سال 1962 علیه این کشور وضع شده است.

نشست آغازین این اجلاس که از بعدازظهر (به وقت محلی) گشایش می‌یابد، دیدار میان اعضای مرکوسور، برزیل (رییس)، آرژانتین، پاراگوئه و اوروگوئه است. موضوع اصلی، اصلاح گمرکات خارجی است. پیش از این اجلاس هنوز هیچ توافقی درباره وضع مالیات مضاعف برای تولیدات کشورهای غیرعضو مرکوسور حاصل نشده است. در پایان هم قرار است اجلاس ویژه «اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی» (UNASUR) که ابتدای سال جاری میلادی تاسیس شد، با حضور 12 عضو آن برگزار شود

کد خبر 70929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز