همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم معاملات بورس تهران روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه به ۱۸.۶ میلیون سهم به رسید.

در این روز که ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در مجموع ۳۴.۶۸ میلیارد ریال برآورد شد، شاخص کل قیمت سهام ۱۶.۳ واحد دیگر پایین آمد و به ۸ هزار و ۸۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم امروز با ۲۱ واحد کاهش مواجه شد و به ۷ هزار و ۳۱۲ واحد نزدیک شد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۲۸.۴ واحد رشد کرد تا بتواند رقم ۱۲ هزار و ۷۱۱ واحد را برای خود به ثبت رساند.

امروز بیشترین حجم تقاضا مربوط به سهام  مپنا بود به طوری که ۷۱ نفر اقدام به خرید ۱.۸۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱.۹۵ میلیارد ریال کردند.

طی معاملات این روز حجم تقاضا برای سهام آلومتک کاهش یافت و به ۲۳۶ هزار و ۶۸۳ سهم به ارزش ۱.۶ میلیارد ریال رسید.

در آن سوی بازار ترکیب ۳ شرکت نخست جدول عرضه باز هم حفظ شد و به ترتیب سرمایه‌گذاری امید، گل‌گهر و چادرملو در ردیف اول تا سوم این جدول ایستادند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادله سهام، ۷۶۷ نفر امروز در صف فروش ۲۰.۳۲ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۹۹.۲۳ میلیارد ریال ایستادند و ۸۲۴ نفر هم برای فروش ۵ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۷۶.۳۶ میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

حجم عرضه سهام چادرملو نیز در این روز ۷.۸ میلیون سهم به ارزش ۶۱ میلیارد ریال گزارش شد.

بر اساس گزارش مدیریت بازار، نماد معاملاتی شرکت جوش و اکسیژن ایران با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۷ بازگشایی و در پایان معاملات امروز نماد سرمایه‌گذاری صنعت بیمه جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شد.

کد خبر 70832

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز