صف‌های طولانی وسائل نقلیه در گذرگاه‌های مرزی روسیه در دومین روز پس از احضار نیروهای ذخیره برای خدمت نظامی تشکیل شده‌اند.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای اعلام نخستین بسیج نظامی پس از جنگ جهانی دوم باعث هجوم مردان در سنین نظامی برای ترک این کشور شده است.

شاهدان در مرز روسیه و گرجستان که مسیر محبوب روس‌ها برای خروج از این کشور است، گفتند برخی از مردان به استفاده از دوچرخه و اسکوتر روی آورده‌اند تا از ترافیک چند کیلومتری وسائل نقلیه بگریزند.

گذرگاه‌های مرزی معمولا بی‌جنب‌وجوش به درون قزاقستان و مغولستان نیز با هجوم ناگهانی روس‌هایی روبرو شده‌اند که به دنبال خروج از این کشور هستند.

در حال حاضر مرزهای بین‌المللی روسیه باز باقی مانده‌اند، اما نگرانی گسترده‌ای وجود دارد که هفته آینده برای جلوگیری از خروج بیشتر مردان مشمول از کشور حکومت نظامی اعلام شود.

گروه‌های بی‌شمار رسانه اجتماعی سر برآورده‌اند که برای چگونگی خروج از روسیه توصیه ارائه می‌کنند، و سایت‌های خبری روسی که از خارج از این کشور عمل می‌کنند،‌ فهرستی از «جاهایی برای گریز فوری از روسیه» در اختیار مخاطبانشان می‌گذارند.

در همین حال، درخواست‌هایی در غرب برای لغو برخی از محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده بر روسیه به دنبال شروع جنگ اوکراین به عمل آمده است.

آلمان در را به سوی امکان دادن مجوز به فراریان روسی برای ورود به این کشور را گشود و اعلام کرد از گزارش‌ها در این باره که «بسیاری» از روس‌ها نمی‌خواهند در اوکراین بجنگند، استقبال می‌کند.

سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری به روزنامه‌نگاران گفت: «بسیاری از روس‌هایی که اکنون احضار شده‌اند، نمی‌خواهند در این جنگ شرکت کنند. این نشانه خوبی است. راهی باید برای روس‌هایی می‌خواهند وارد اروپا و نیز آلمان شوند، باز شود.»

اما کشورهای حوزه بالتیک و لهستان که در ابتدای این هفته مرزهایشان را برای اغلب روس‌ها بستند، تا به حال در برابر درخواست‌ها برای پناهندگی دادن به روس‌های فراری از خدمت نظامی مقاومت کرده‌اند.

فنلاند،‌ آخرین کشور اتحادیه اروپا که هنوز به به روس‌های دارای ویزای توریستی اجازه ورود میدهد، روز جمعه اعلام کرد «به طور قابل‌توجهی ورود شهروندان روسیه» را محدود می‌کند.» این اعلام فنلاند پس از آن بود که این کشور به دنبال فرمان بسیج نظامی در روسیه شاهد موج ورود روس‌ها از مرز شرقی‌اش بود.

مقامات غربی مدعی هستند که چالش‌های بزرگی برای روسیه برای بسیج ۳۰۰ هزار سرباز وظیفه وجود دارد و آموزش و تجهیز آنها ممکن است چند ماه طول بکشد.

کد خبر 708029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    31 25
    ایران سرزمین شجاعان برای خاکش جان میدن در ۸ سال چه سبقتی برا رفتن داشتن🌹🌹وطنم ایران م سرافراز
  • میثم خدامی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    19 2
    ما ایرانی‌ها که که خودمون رو تجزیه کشورمون حساسیم نباید تو تجزیه یه کشور دیگه در کنار ظالم باشیم
  • علی پاکی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    11 2
    روسیه هم مثل ایران است هیچ صنعتی ندارد تمام درامدش نفت و گاز است مقداری اسلحه شکست روسیه حتمی است سوریه را ما نجات دادیم تحویل روسیه دادیم
  • h IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    14 2
    پوتین با ژنرالهای خودشیفته اش روسیه را نابود خواهد کرد .