رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران و ورود قوه قضاییه به موضوع، روند بررسی و رفع خطر از این ۱۲۹ ساختمان بسیار کُند است.

ساختمان ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان تذکر خود به روند کُند بررسی و رفع خطر از ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در برابر آتش سوزی، هشدار داد.

او گفت: هر روز در گوشه و کنار این شهر در ابعاد کوچک بزرگ شاهد رخداد حوادث و آتش سوزی در ساختمان‌ها و اماکن ناایمن هستیم که در پی آن جان و مال بسیاری از شهروندان به خطر می‌افتد و در مواردی هم اخبار تاسف باری را به دنبال دارد. حوادثی همچون فروریختن ساختمان پلاسکو و انفجار کلینیک سینا مهر شمیران از بی‌توجهی به اخطارهای مکرر، نبود ضمانت اجرایی و از همه مهمتر نداشتن عزم و اراده راسخ در بین مسئولان ذیربط برای تحقق دستورالعمل‌های ایمنی در شهر نشأت می‌گیرد. 

بخشی از صحبت‌های بابایی را در ادامه بخوانید:

*فهرست ۱۲۹ ساختمان که به عنوان ساختمان‌های بسیار پرخطر و بحرانی توسط سازمان آتش نشانی شناسایی شده‌اند که در صورت بروز حریق در آنها به دلیل بار تصرف، بار اشتعال بسیار زیاد، عدم رعایت اصول ایمنی و آتش نشانی و نداشتن هیچ گونه اقدام پیشگیرانه، تلفات جانی و مالی سنگینی را به دنبال خواهند داشت، مطابق مفاد دستورالعمل پیوست مصوبه «الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه پایش ایمنی ساختمان های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی» به تفکیک مناطق به شهرداران مناطق ۲۲ گانه برای ابلاغ اخطار و دستورالعمل به مالکین ارائه شده است.

*شهرداران مناطق بیست و دو گانه مکلف هستند با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی خود و ظرفیت های قانونی قوه قضاییه و نیروی انتظامی و سایر نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی ذیربط نسبت به ممانعت از بهره برداری تا زمان اجرای کامل دستورالعمل و صدور تاییدیه ایمنی اقدام کنند به نحوی که ابتدا با نصب پلاکارد خطر، شهروندان را از ناایمن بودن ساختمان مطلع نموده و ارائه خدماتی مانند، آب، گاز و برق به ساختمان با حکم قضایی قطع شود و در آخرین گام نسبت به پلمب ساختمان اقدام شود. 

*متاسفانه طبق گزارش‌های دریافتی از مناطق و سازمان آتش نشانی، با وجود پیگیری‌های مکرر کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران و ورود قوه قضاییه به موضوع روند بررسی و رفع خطر از این ۱۲۹ ساختمان بسیار کند است.

*در شرایطی که در این فهرست مراکز جمعیتی مانند پلاسکو کم نیستند از شهردار تهران انتظار می‌رود با تاکید ویژه از طریق شهرداری‌های مناطق موضوع را در اولویت برنامه‌ها قرار داده و اقدام عاجل انجام دهد زیرا عدم توجه به تقدم اقدامات پیشگیرانه و وقوع حوادثی مانند ریزش پلاسکو و انفجار کلینیک سینا مهر شمیران تبعات بسیاری برای مدیریت شهری و شهر به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 707212
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha